You are here:  / Najskuteczniejsze diety / Dieta kanapkowa – chudnij na diecie opartej o kanapki

Dieta kanapkowa – chudnij na diecie opartej o kanapki

Dieta kanapkowa – chudnij na diecie opartej o kanapki
1 vote, 4.00 avg. rating (83% score)

Kanapki są rzeczą, po którą wielu z nas najchętniej chwyciłoby w przypadku głodu. Paradoksalnie jest to też produkt spożywczy, który jest najrzadziej stosowany przez dietetyków w odchudzającym jadłospisie. Jednakże nie trzeba ich aż tak bardzo unikać, bo dzięki ich prostej formule przygotowania są naprawdę miłą przekąską, która włączona w codzienny jadłospis może przyczynić się do utraty paru kilogramów!

Dieta kanapkowa – o co w ogóle chodzi

Dieta kanapkowa to dieta odchudzająca i chodzi tu przede wszystkim o przekąski, które zamieniają się w kanapki. Dosłownie. Na śniadanie dozwala się zjedzenie jednej kanapki i na kolejny posiłek również, tyle że o większym rozmiarze. Dopiero po powrocie do domu można zjeść ciepły posiłek, czyli w porze obiadowej, na kolację ponownie sięgamy po kanapkę. Nie można zapominać o płynach; przy posiłkach oraz w przerwie między nimi można pić niesłodzoną kawę, herbatę lub napary ziołowe oraz duże ilości wody niegazowanej.

Przy wykonywaniu lekkiej i do tego siedzącej pracy (wszystko zależy również od posiadanego wzrostu i wieku) potrzeba dostarczać organizmowi max. 1400 kcal, aby zniwelować wagę o pół kilograma tygodniowo. Jedna kanapka nie powinna zatem przekraczać 400 kcal. Zdrowa dieta w oparciu o dobrze skomponowane kanapki może przyczynić się do zgubienia nawet 2-3 kg w tydzień, o ile utrzyma się limit przyjmowanych kalorii do 1200 na dzień.

Jaki chleb użyć do kanapki w diecie kanapkowej

Podobno zjadanie dwóch do czterech kanapek dziennie wspomaga odchudzanie. O ile wybierzemy odpowiednią podstawę dania, a w tym przypadku jest nim pieczywo. Najbardziej korzystne dla zdrowia i samopoczucia jest pełnoziarniste, bo zawiera w sobie najwięcej błonnika. Zjadając 2 lub nawet 4 kromki nie przytyje się, a poza tym dostarczy się organizmowi wiele cennych składników mineralnych oraz witaminy z grupy B, a węglowodany zawarte w chlebie są świetnym wypełniaczem żołądka.

Badania dowiodły, że ludzie którzy w swoim jadłospisie uwzględniają pieczywo, schudły więcej od tych, którzy go unikali. Ponadto dzięki niemu ochota na słodycze oraz fast – foody bardzo spadła, a uczucie sytości było odczuwalne o wiele dłużej.

Ogólnie dziś sklepy serwują nam wachlarz rodzajów chleba. W zależności z jakiej mąki jest wykonany, można podzielić go na trzy główne grupy:

  • białe: z oczyszczonej mąki pszennej lub żytniej
  • pełnoziarniste: z mąki z pełnego przemiału pszennej lub żytniej
  • mieszane: z maki pszennej i żytniej pomieszanej ze sobą

Pamiętajmy, że im bielszy chleb tym mniej w nim wartości odżywczych. W pieczywie pełnoziarnistym znajdziemy najwięcej błonnika, witamin i soli mineralnych.

Dieta kanapkowa – kanapka idealna

W celu schudnięcia powinno się spożywać posiłki co trzy godziny. Jeśli chodzi o samą kanapkę, to jest ona świetną alternatywą, dla tych którzy nie mają czasu na zrobienie innych posiłków, a przychodzi pora do spożycia jednego z nich. Łączenie chleba z dodatkami daje szerokie pole do popisu. Mamy do wyboru różne warzywa, mięso pieczone, ryby, sery, pasty itp.

Zdrowa dieta oparta o kanapkowe menu, to dieta z obniżoną kalorycznością, dzięki której zrzucimy parę zbędnych kilogramów. Stanowi idealne wyjście dla braku pomysłu na jedzenie w pracy, dzięki rozmaitości rzeczy, które mogą składać się na kanapkę oraz fakt, że przygotowanie ich nie pochłania dużo czasu w ciągu dnia. Jedynie co może niepokoić to przyjmowanie dość niskiej ilości kalorii dziennie, co w rezultacie może przyczyniać się do odczuwania głodu. Jednakże idealnie skomponowana kanapka może zdziałać cuda. Spróbuj sam!

Felietony: