You are here:  / Dieta krajowa 2019 / Gotowanie na parze

Gotowanie na parze

Gotowanie na parze
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

To najzdrowszy sposób przygotowania jedzenia. Produkty tak przygotowane nie tracą koloru, zachowują naturalna konsystencję i co najważniejsze zminimalizowana jest strata składników odżywczych.
Do gotowania na parze można używać specjalnego sitka, szybkowaru, nakładki na garnek czy przeznaczonego do tego celu parowaru, który może mieć nawet kilka pięter. By nie wydawać majątku na specjalne urządzenia, można też nałożyć na garnek koszyczek ( bambusowy, metalowy)bądź metalowy durszlak i przykryć pokrywką.Produkty nie mogą stykać się z gotującą wodą, ma na nie działać tylko para.
Jak działa parowar? to połączenie działania wysokiej temperatury i podwyższonego ciśnienia. Dzięki temu, można osiągnąć temperaturę nawet o wysokości 120 stopni. To skraca czas gotowania.
Jakie są jeszcze zalety gotowania na parze? nie używamy tłuszczu i niczego nie przypalimy- dzięki temu jedzenie jest znacznie zdrowsze- to doskonały sposób na przygotowanie jedzenia na diecie odchudzającej i nie tylko.
Produkty parowane maja intensywniejszy smak, zachowują witaminy i minerały, gdyż nie przenikają one do wody, jak dzieje się podczas tradycyjnego gotowania.
Co można przygotować na parze? W zasadzie prawie wszystko- mięsa (przede wszystkim drób ale nie tylko), ryby, ryż, warzywa a nawet owoce (jabłka, śliwki itp.). W ten sposób można przygotować kasze czy też kluski. Poprzez parowanie można też odgrzać niektóre produkty przygotowane wcześniej.
Dzięki temu, że gotowanie na parze w świetny sposób wydobywa naturalnie zawartą w produktach sól, nie musimy używać soli jako przyprawy. To kolejny atut tak przygotowanej żywności. Zaleca się stosowanie przypraw ziołowych.

Felietony: