You are here:  / Szybka dieta / Odchudzanie

Odchudzanie

Odchudzanie
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Odchudzanie – niektórzy decydują się na ten krok patrząc w lustro z niesmakiem. Niestety odchudzanie nie jest tak proste, jak to widać w reklamach. Odchudzanie to ciężki proces, który wymaga przede wszystkim motywacji i olbrzymiego samozaparcia, ale efekty takiej pracy mogą być naprawdę zdumiewające. Jeśli ktoś wierzy, że stosując tabletki odchudzające, jednocześnie siedząc w fotelu i jedząc niezdrowe potrawy, straci na wadze w ciągu tygodnia, nawet nie wie, w jakim jest błędzie. Zdrowe odchudzanie to odpowiednia dieta wsparta środkami wspomagającymi odchudzanie oraz ćwiczenia fizyczne.

Pierwszy cel – ile schudnąć?

Podjęcie jednoznacznej, kategorycznej i ostatecznej decyzji o odchudzaniu jest dość ciężkie, ale zacznijmy od początku. Na początku należy określić nasz cel, a konkretniej wagę, którą chcemy osiągnąć. Nie rzucajmy się jednak z motyką na słońce i nie obierajmy nieosiągalnych celów. Nie warto popadać ze skrajności w skrajność. Nawet z wielką wiarą i zaangażowaniem, mając kilkunastokilogramową nadwagę, nie będziemy w stanie w kilka tygodni nabrać figury rodem z okładek kolorowych pism.

Zamiast szacować i wróżyć, warto obliczyć obecny wskaźnik BMI oraz przyszły wskaźnik związany w wymarzoną wagą. Dzięki temu dowiemy się, czy nasz cel jest osiągalny i w ogóle zdrowy. Zdarza się, że osiągnięcie wyimaginowanego poziomu jest niemożliwe. Bywa również, ze już obecna waga według wskaźnika jest jak najbardziej w porządku. Jeśli cele są już obrane, warto zapoznać się z dostępnymi sposobami na odchudzanie, a trzeba przyznać, że jest ich naprawdę dużo.

Jaką dietę wybrać?

Oczywiście najpopularniejsze są diety, ale przed rozpoczęciem jakiegokolwiek działania, warto zasięgnąć opinii dietetyka. Obecnie praktycznie w każdym mieście lub nawet niewielkiej miejscowości znajdują się poradnie zajmujące się odchudzaniem ludzi z nadwagą i ludzi otyłych. Dietetycy pracujący w takich poradniach są w stanie opracować idealną dietę dostosowaną do założonych celów i co najważniejsze, do charakterystyki organizmu. Wiele osób powstrzymuje się przed wizytą u dietetyka wstydząc się jego reakcji. Oczywiście nie ma się czego wstydzić! Poza tym, nie warto słuchać porad znajomych, nawet, jeśli zastosowana dieta naprawdę na nich podziałała. Jeśli kolega lub koleżanka dzięki swojej diecie schudła kilka kilogramów w krótkim czasie, w naszym przypadku efekty mogą być mniej spektakularne, a niekiedy nawet odwrotne od zakładanych. Każdy organizm funkcjonuje inaczej, ma inną charakterystykę, dlatego lepiej jest zasięgnąć opinii dietetyka.

Oczywiście odchudzanie się na własną rękę nie jest zabronione, należy jednak pamiętać o tym, aby robić to z rozsądkiem. To nasz organizm i nie możemy dopuścić do zagrożenia zdrowia, a co gorsze – życia.
Odchudzając się na własną rękę, możemy zdecydować się na wiele diet, a jedną z najbezpieczniejszych jest dieta 1000 kalorii. Dieta 1000 kalorii oraz jej pochodne, czyli dieta 1200 kalorii, dieta 1500 kalorii to diety uchodzące za jedne z najbezpieczniejszych i najmniej inwazyjnych. Czemu? Otóż w wielkim skrócie dieta ta polega na jedzeniu praktycznie tego samego co do tej pory w mniejszych ilościach. Dzięki temu organizm dostaje wszystkie potrzebne mu składniki i witaminy. Oczywiście należy ograniczyć lub całkowicie wykluczyć z jadłospisu niezdrowe i tuczące potrawy, ale stopniowe przejście na taką dietę nie będzie szokiem dla organizmu.

Ćwiczenia najlepszym dopełnieniem diety

Oczywiście oprócz przykładowej diety, przyda się spora dawka ruchu. Siedząc w fotelu nie spalamy kalorii! Trzeba wreszcie ruszyć się z wygodnej kanapy i trochę poćwiczyć. Nie da się ukryć, że bez wysiłku fizycznego żadna, nawet najcudowniejsza dieta nie przyniesie spektakularnych rezultatów. Dzięki ćwiczeniom fizycznym, nagromadzony tu i tam tłuszcz zacznie przekształcać się w masę mięśniową. Oczywiście warto dobrać takie ćwiczenia, które będziemy wykonywać z chęcią, a nie pod przymusem. Możemy, więc spacerować po mieście, jeździć na rowerze po lesie, jeździć na rolkach bądź wrotkach, a zimą na łyżwach lub nartach. Można również pobiegać po parku z psem, lub potańczyć ze znajomymi w klubie. Każda forma wzmożonego ruchu będzie dobra!

Felietony: