Dieta 8 godzinna – jedz przez 8 godzin dzienne, przez resztę chudnij

Dieta 8 godzinna to jedna z bardziej innowacyjnych metod odchudzania. Dla tych, którzy nie potrafią wyrzec się niektórych nawyków żywieniowych będzie to doskonała alternatywa do zrzucenia zbędnych kilogramów. Jeżeli restrykcyjne monodiety czy zwykłe diety odrzucające połowę waszego jadłospisu wydają się wam nie do zniesienia koniecznie zapoznajcie się z tą propozycją odchudzania.

Na czym polega dieta 8 godzinna?

W samej nazwie zawarte jest sedno całej tej diety. Opracował ją David Zinczenko i Peter Moore. Można ją stosować w każdym wieku. Zasada jej działania jest prosta. Jemy przez 8 godzin a kolejne 16 dajemy czas dla układu trawiennego. Nie chodzi tu oto by bez przerwy jeść przez 8 godzin. W tym czasie możemy spożywać posiłki. Co to daje? Według autorów zapobiega to między innymi podjadaniu i jedzeniu tuż przed spaniem lub co więcej (co często bywa w naszym zwyczaju) jedzeniu o dowolnych porach w dnia. Zaburza to nasz naturalny rytm trawienia co jest główną przyczyną odkładanie się tkanki tłuszczowej.

Autorzy diety obalają przede wszystkim mit (bazując na nowych badaniach), że wszyscy ci, którzy śniadań nie jedli robili źle. Tłuste i obfite śniadania nie są konieczne. Więc wszyscy ci, którzy nie mają porannego apetytu, mogą spokojnie odetchnąć. W praktyce znaczyło, że można spokojnie spożywać „opóźnione śniadanie”. Kawa czy herbata z rana bez konkretnego posiłku nie zaszkodzi nam. Możemy go zjeść kilka godzin po porannym napoju.

Ponadto nie ma tu limitu kalorycznego. Jemy to na co mamy ochotę. Jedynym ograniczeniem jest czas w jakim możemy dany produkt spożywać. Musimy pilnować pór w jakich je jemy.

Kolejną zasadą jest włączenie ruchu do naszego trybu życia. Nie chodzi tu o wyciskanie nie wiadomo jakich ciężarów przez kilkadziesiąt minut dziennie czy biegi długodystansowe. Według „ojców” diety wystarczy 8 minut ruchu dziennie. Może być to taniec, bieg, czy nawet najzwyczajniej w świecie spacer do sklepu. Jednakże obiektywnie patrząc jest to za mało by pozbyć się skutecznie tkanki tłuszczowej.

Autorzy diety 8 godzinnej wyjaśniają: Od czego tyją ludzie?

Według Zinczenki i Moore’a główną przyczyną jest sztuczne światło. Udowodnili, że przyczynia się ono do późniejszego chodzenia spać. Co za tym idzie jemy nocą. Nie zapominajmy, że organizm zasypiając dosłownie się wyłącza. Dlatego to co spożyliśmy przed snem wyłącznie zalega nam w układzie pokarmowym.

Istotne jest to by być wciąż lekko głodnym. Jest to najzdrowsze dla naszego organizmu. Narzucenie rytmu posiłku, który będzie co jakiś czas dostarczał nam tak substancji odżywczych, że nie będziemy czuli głodu, według badaczy jest bardzo mało skuteczny w odchudzaniu.

Ile kilogramów mogę się pozbyć stosując dietę 8 godzinną?

Czy wartość 5 kg w ciągu tygodnia jest przekonująca? Zdecydowanie. Tyle według autorów jest w stanie chudnąć człowiek, który pozwala swemu organizmowi w ciągu 16 h odpoczywać od jedzenia i zregenerować się wykorzystując wszystkie pochłonięte w ciągu pozostałych 8 godzin kalorie.

Dieta 8 godzinna – podsumowanie

Dieta ta jest dobra ze względu na brak ograniczeń co do kaloryczności posiłków. Na razie zauważamy same plusy tego typu odchudzania. Jednakże dietę 8 godzinną można porównać do swego rodzaju przerywanej głodówki. Dlatego po 16 h może nas dopadać tzw. „wilczy apetyt”. Doprowadzi to do nadmiernych ilości spożywanego jedzenia wręcz niekiedy do obżarstwa. Dobrze jest więc stosować mimo wszystko dietę zbilansowaną, opartą na piramidzie żywienia.

Komentarze
  1. 2 lata ago
  2. 1 rok ago

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *