Dieta antytrądzikowa – walcz z trądzikiem za pomocą diety

Dieta antytrądzikowa to jeden ze skuteczniejszych sposobów na powstający trądzik, który można stosować w domu bez większych wyrzeczeń. Trzeba jedynie pamiętać o zasadach, których powinno się ściśle trzymać jeśli chce się powstrzymać i pozbyć jakichkolwiek wyprysków na twarzy.

Dieta antytrądzikowa – bogactwo witamin przede wszystkim!

Dieta na trądzik powinna być bogata w następujące składniki:

  • witaminę A – normalizuje wydzielanie sebum,
  • selen – bierze pośredni udział w oczyszczaniu krwi, szczególnie w połączeniu z witaminą E i cynkiem,
  • witaminę B6 – działa tonizująco na skórę, jednocześnie zmniejszając liczbę wyprysków,
  • krzem – poprawia sprężystość gruczołów skóry i reguluje pracę gruczołów łojowych,
  • siarkę – ma działanie oczyszczające, antybakteryjne i przeciwgrzybiczne, reguluje pracę gruczołów łojowych i zmniejsza wydzielanie sebum oraz zapewnia sprężystość skóry.

Pozbycie się trądziku = eliminacja niektórych składników z diety

Aby produkty bogate w wyżej wymienione składniki mogły pozytywnie zadziałać na organizm, warto zapoznać się z rzeczami, które koniecznie powinniśmy pozbyć się z codzienności, żeby bezpowrotnie zażegnać trądzik. Przy każdego rodzaju trądziku należy wyłączyć z diety:

  • pokarmy bogate w tłuszcze zwierzęce
  • żywność zawierająca sztuczne barwniki, aromaty, konserwanty – mają silne działanie wspomagające powstawanie trądziku
  • alkohol i skrobię– skrobia w podczas trawienia rozpada się na długie łańcuchy węglowodanowe, w efekcie zwiększa to stymulacje męskiego hormonu, który odpowiedzialny jest za produkcje serum
  • kakao –  stymuluje gruczoły łojowe do pracy
  • fast foody i potrawy smażone w głębokim tłuszczu
  • krewetki, ostrygi, wodorosty – pobudzają wydzielanie serum
  • tytoń – źle wpływa na wygląd skóry,spowalnia proces gojenia się ran i stanów zapalnych
  • sól – wydalane przez skórę wraz z potem tworzy nacieki skórne przyczyniając się do powstawania wyprysków skórnych, przycina się do dojrzewania zaskórników
  • ostre przyprawy – tabasco, papryka, pieprz czy ocet spirytusowy podrażniają skórę, zaogniają stany zapalne

Dieta antytrądzikowa i najważniejsze przykazania

Bardzo ważne jest, aby wprowadzić wymienione niżej zasady w 100%! Nie chcecie pryszczy – czytajcie dalej.

  • WPROWADZENIE KWASÓW OMEGA-3 – najlepiej, jeśli będziesz 3 razy w tygodniu jadła tłustą rybę morską, jednak pamiętaj, aby wybierać dzikie, a nie z hodowli, aby uniknąć spożywania wraz z mięsem toksyn i rtęci. Jeśli nie lubisz ryb, zastąp je tranem w kapsułkach albo siemieniem lnianym. Zdrowe kwasy tłuszczowe pomagają spowalniać procesy zapalne, które mają zły wpływ na wygląd skóry. 
  • ELIMINACJA CUKRÓW NATYCHMIAST – przede wszystkim cukier rafinowany, którym słodzisz herbatę oraz słodycze. Jednak jeśli walczysz z trądzikiem, będzie lepiej jeśli na krótki czas zredukujesz nawet słodkie owoce. Cukier ma właściwości zakwaszające organizm, co bardzo źle odbija się na cerze.
  •  PORZUĆ RAFINOWANE ZBOŻA, które są niewiele lepsze niż cukier. Są wysoko przetworzone i mają wysoki indeks glikemiczny. Zastąp je otrębami, nierafinowanym ryżem lub kaszą.
  • JEDZ DUŻO ZIELONYCH LIŚCI (szpinak, sałaty, pietruszka, jarmuż) – są bogate w chlorofil, witaminę A i mnóstwo innych wartości odżywczych, które pomagają walczyć z trądzikiem i przedwczesnym starzeniem się skóry. Ideale do sałatek, omletów, koktajli.
  • SIĘGAJ PO CHUDE BIAŁKO, które utrzymuje poziom insuliny na właściwym poziomie, dzięki czemu nie masz ochoty podjadać słodyczy. Ponadto, proteiny przyczyniają się do produkcji kolagenu w skórze, dzięki czemu jest ona w świetnej kondycji.
  • WZBOGAĆ MENU O PROBIOTYKI – czyli „dobre” bakterie, wzmacniające twoją odporność. One też mają wpływ na wygląd cery! Probiotyki znajdziesz w kiszonkach, jogurcie naturalnym czy kefirze. Probiotyki możesz także przyjmować w formie suplementu. Wkrótce zobaczysz, jak twoja skóra zacznie się oczyszczać!
  • POKOCHAJ WARZYWA i jedz je każdego dnia. Nie zawierają cukrów prostych, tłuszczu, są za to bogate w witaminy i pierwiastki, które korzystnie wpływają na cały organizm!
  • PIJ ZIELONĄ HERBATĘ, która ma zbawienny wpływ na twoją skórę. Upewnij się jednak, czy nie zawiera kofeiny.
  • PIJ WIĘCEJ WODY Z DODATKIEM CYTRYNY – cytryna pomaga pozbyć się z organizmu toksyn. Ponadto witamina C świetnie wpływa na wygląd skóry.
  • Dieta, która pomaga łagodzić zmiany skórne i nie przyczynia się do powstawania nowych wyprysków powinna być przede wszystkim racjonalna.

    Dieta antytrądzikowa + aktywność fizyczna = sukces!

    Stosując dietę, która ma nam pomóc w walce z niedoskonałościami skóry warto zwrócić uwagę również na aktywność fizyczną. Dzięki regularnym ćwiczeniom następuje przyspieszenie oczyszczania organizmu – wydalanie szkodliwych dla zdrowia i urody produktów przemiany materii. Poza tym ruch usprawnia pracę całego organizmu i poprawia samopoczucie, co jest szczególnie ważne u osób z problemami skórnymi. Marzenie o idealnej cerze często powoduje obniżenie nastroju, znajdując nierzadko ujście w objadaniu się niezdrowymi przekąskami. Jest to zamknięty krąg, który prowadzi jedynie do pogorszenia kondycji cery.

     

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *