Dieta Aztecka – czyli dieta starożytnych Azteków oparta na nasionach chia

Dieta Aztecka to dieta sporządzona przez amerykańskiego lekarza Boba Arnota. Jej głównym składnikiem, na którym opiera swą skuteczność są nasiona chia. Skąd taka nazwa? Jest ona związana z starożytnym ludem Azteków, którzy dzięki niej zachowywali zdrowie i prawidłową wagę przez wiele lat.

Na czym polega i jak działa dieta Aztecka?

Dieta opiera się na trzech fazach. Jej podstawą są miedzy innymi kukurydza, fasola a także produkty o niskim poziomie kwasów omega-6. Dopuszczalne jest jedzenie czekolady, mięsa drobiowego, ryb oraz warzyw. Warto też wspomnieć o najważniejszym elemencie tej diety czyli samych nasionach. Są one bogate w kwasy omega-3, błonnik, magnez czy choćby żelazo. Dostarczają one organizmowi zrównoważonej energii. Samo słowo „chia” z języka starożytnych Azteków znaczy siła. Zawierają sporą ilość białka i przeciwutleniaczy.

Fazy diety Azteckiej

Faza I: Ma za zadanie „zrewolucjonizować” nasz metabolizm poprzez częste picie soków z warzyw i owoców z dodatkiem nasion (3 dziennie). Trwa ona 2 tygodnie i przyczynia się do dużej utraty masy ciała.
Faza II: Trwa 6 tygodni. Jej głównym celem jest podkręcenie metabolizmu. Podobnie jak w fazie I przyczynia się do utraty masy ciała. Należy tutaj zastąpić jeden koktajl popołudniowym posiłkiem skomponowanym tak by zawierał on nasiona chia.
Faza III: Nie ma określonego terminu zakończenia. By utrzymać efekt z poprzednich faz należy nadal odżywiać się w taki sam sposób.

Ile mogę schudnąć stosując dietę Aztecką?

Przy stosowaniu się do wszelkich zaleceń związanych z odżywianiem, możliwe jest zrzucenie nawet 4 kg zbędnego balastu w ciągu tygodnia. Rzecz jasna wszystko zależy od predyspozycji naszego organizmu oraz aktywności fizycznej.

Wady i zalety diety Azteckiej

Niewątpliwie nasionka te są bardzo dobrym dodatkiem do codziennych posiłków z uwagi na ich brak smaku. Można je dodawać bez problemu do niemal każdego dania. Co więcej poprawiają znacząco metabolizm, funkcjonowanie komórek a także przyczynia się do szybkiej utraty zbędnych kilogramów. Nie miewamy wtedy napadów głodu co wiąże się z podjadaniem między posiłkami. Wadą stosowania się do diety jest rzecz jasna koszt nabycia nasion. Zrezygnowanie z diety i powrót do „starego” trybu odżywiania wiąże się także ze stopniowym powrotem do poprzedniej wagi a także z jej wzrostem.

Dieta Aztecka – Podsumowanie

Tak jak w każdej diecie tak i w tej, liczy się rygorystyczne podejście do posiłków. Ważnym elementem, który poprawia efekty jej stosowania jest aktywność fizyczna. Połączenie zbilansowanego odżywiania z użyciem nasionek chia i sportu, przyniesie dużo korzyści naszemu zdrowiu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *