Dieta Deana Ornisha – schudnij nie jedząc mięsa

Główne założenia diety Deana Ornisha

Omawiana dieta jest z pewnością dietą nisko tłuszczową i wegetariańską, idealną dla osób, które próbują schudnąć, a jednocześnie nie jedzą „padliny”, czyli mięsa zwierząt. Niestety może być problemem dla osób posiadających grupę krwi 0, z założenia mięsożerców. Dieta opiera się głównie na warzywach i owocach, dostarczających odpowiednią ilość białek i dobrych węglowodanów, nie wyklucza produktów zbożowych, dlatego nie jest wskazana dla osób, u których zaobserwowano przyrost wagi spowodowany węglowodanami oraz dla osób wrażliwych na błonnik.

Co jeść w diecie Deana Ornisha?

– warzywa, zwłaszcza ogórki
– fasolka szparagowa
– seler naciowy, szpinak, warzywa liściaste, tofu
– produkty zbożowe z pełnego ziarna dostarczający błonnik
– owoce, w tym cytrusowe

Produkty zakazane lub prawie całkowicie zakazane

– tłuszcze, olej w nadmiernych ilościach
– orzechy
– biała mąka
– biały ryż
– cukier
– miód

Zalety diety Deana Ornisha

– widoczna utrata wagi
– wskazane ćwiczenia fizyczne, ale nie intensywne, jak w pozostałych dietach
– poprawa stanu zdrowia oraz korzystny wpływ na serce
– posiłki są tak skomponowane, aby pomimo braku mięsa były pożywne i sycące, a także smaczne
– dieta dopuszcza spożycie różnego rodzaju owoców, pomimo tego, że zawierają cukry proste oraz ziemniaki, które są wrogiem numer jeden w większości diet

Przeciwwskazania stosowania diety

– niewskazana dla młodzieży, zwłaszcza młode dziewczyny oraz kobiety w ciąży lub przygotowujące się do zajścia w ciąże

Wady diety Deana Ornisha

Jedną z głównych wad diety jest ograniczenie tłuszczów pochodzących z ryb, a te jak wiadomo zawierają cenne kwasy omega, niezbędne dla zdrowia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *