Dieta jogurtowa – czyli jogurty i kefiry w diecie

Na czym polega dieta jogurtowa?

Dieta jogurtowa nie jest dietą jednoskładnikową, to znaczy nie polega na piciu i jedzeniu samych jogurtów. Stanowią one uzupełnienie do chudego mięsa, warzyw i owoców. Oprócz jogurtów można też spożywać kefiry, w tym owocowe. Nie wskazana jest maślanka ze względu na wysoką zawartość tłuszczu. Wspomniane jogurty i kefiry nie muszą być o obniżonej zawartości tłuszczy lub 0%, ale takie będą najlepsze. Dobrze, gdy zawierają minimalną zawartość cukrów lub wcale. Ale takich raczej nie znajdziemy na sklepowych półkach. Ale uwaga dietę jogurtową najlepiej stosować w upalne lato, gdyż produkty mleczne, w tym sery mają właściwości wychładzające organizm od środka.

Czym uzupełniamy dietę jogurtową?

Produkty dozwolone w diecie jogurtowej to pełnoziarniste produkty, w tym płatki owsiane, idealne na śniadania, owoce nawet takie jak winogrona i rodzynki zakazane w większości diet, wskazane są zwłaszcza śliwki mające właściwości odchudzające, gruszki i inne. Zakazane jest czerwone mięso, tłuste ryby, słodzone soki sklepowe, słodycze, które zastępujemy świeżymi owocami. W diecie jogurtowej mamy duże pole do popisu zarówno dla osób lubiących gotować, jak i dla tych które wolą iść na łatwiznę. Możemy gotować różnego rodzaju zupy owocowe i warzywne zabielane gęstym, białym jogurtem. Jeśli nigdy nie próbowaliśmy innych, niż dotychczas dań i potraw, możemy ugotować np. zupę z dyni z dodatkiem imbiru i jogurtu naturalnego i w ten sposób uniknąć wychłodzenia organizmu, zwłaszcza zimą. Dietę uzupełniamy płynami, najlepiej wodą 1,5 l dziennie.

Ile trwa dieta jogurtowa i jakie są jej efekty?

Dieta trwa około 2 tygodni, jest dietą wysokobiałkową a jej efekty to utrata wagi na poziomie 6 kg, czyli około 3 kg/ tydzień. Liczba posiłków jest zróżnicowana ze względu na różnoraki tryb pracy, najlepiej by było, aby posiłków było 3, jeśli to nie możliwe, na przykład przy gorącym okresie w pracy, tradycyjne posiłki zastępujemy jogurtem z owocami lub jogurtem plus świeżym owocem. Warto też włączyć nisko tłuszczowe jogurty na stałe w naszej diecie.

Wady diety jogurtowej

Z prasy i mediów wynika, że nabiał nie sprzyja odchudzaniu a nabiał pochodzący od krów, to już w ogóle jest szkodliwy dla zdrowia. I rzeczywiście niektórzy mają duże problemy z utratą wagi podczas przyjmowania nabiału, pomimo zdrowej diety i ćwiczeń. Aby uniknąć problemów, możemy na własnej skórze wypróbować dietę jogurtową i obserwować, czy przy stosowaniu zdrowej diety i zdrowego trybu życia nasza waga spada w dół, czy też stoi w miejscu. Dieta jogurtowa nie jest wskazana dla osób nie tolerujących laktozy, chociaż asortyment sklepów jest coraz większy i oferują one coraz więcej produktów bez laktozy. Dieta jogurtowa też nie jest dla osób z problemami z metabolizmem białka lub uczulonych na białko oraz z chorymi nerkami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *