Dieta kanapkowa – chudnij na diecie opartej o kanapki

Kanapki są rzeczą, po którą wielu z nas najchętniej chwyciłoby w przypadku głodu. Paradoksalnie jest to też produkt spożywczy, który jest najrzadziej stosowany przez dietetyków w odchudzającym jadłospisie. Jednakże nie trzeba ich aż tak bardzo unikać, bo dzięki ich prostej formule przygotowania są naprawdę miłą przekąską, która włączona w codzienny jadłospis może przyczynić się do utraty paru kilogramów!

Dieta kanapkowa – o co w ogóle chodzi

Dieta kanapkowa to dieta odchudzająca i chodzi tu przede wszystkim o przekąski, które zamieniają się w kanapki. Dosłownie. Na śniadanie dozwala się zjedzenie jednej kanapki i na kolejny posiłek również, tyle że o większym rozmiarze. Dopiero po powrocie do domu można zjeść ciepły posiłek, czyli w porze obiadowej, na kolację ponownie sięgamy po kanapkę. Nie można zapominać o płynach; przy posiłkach oraz w przerwie między nimi można pić niesłodzoną kawę, herbatę lub napary ziołowe oraz duże ilości wody niegazowanej.

Przy wykonywaniu lekkiej i do tego siedzącej pracy (wszystko zależy również od posiadanego wzrostu i wieku) potrzeba dostarczać organizmowi max. 1400 kcal, aby zniwelować wagę o pół kilograma tygodniowo. Jedna kanapka nie powinna zatem przekraczać 400 kcal. Zdrowa dieta w oparciu o dobrze skomponowane kanapki może przyczynić się do zgubienia nawet 2-3 kg w tydzień, o ile utrzyma się limit przyjmowanych kalorii do 1200 na dzień.

Jaki chleb użyć do kanapki w diecie kanapkowej

Podobno zjadanie dwóch do czterech kanapek dziennie wspomaga odchudzanie. O ile wybierzemy odpowiednią podstawę dania, a w tym przypadku jest nim pieczywo. Najbardziej korzystne dla zdrowia i samopoczucia jest pełnoziarniste, bo zawiera w sobie najwięcej błonnika. Zjadając 2 lub nawet 4 kromki nie przytyje się, a poza tym dostarczy się organizmowi wiele cennych składników mineralnych oraz witaminy z grupy B, a węglowodany zawarte w chlebie są świetnym wypełniaczem żołądka.

Badania dowiodły, że ludzie którzy w swoim jadłospisie uwzględniają pieczywo, schudły więcej od tych, którzy go unikali. Ponadto dzięki niemu ochota na słodycze oraz fast – foody bardzo spadła, a uczucie sytości było odczuwalne o wiele dłużej.

Ogólnie dziś sklepy serwują nam wachlarz rodzajów chleba. W zależności z jakiej mąki jest wykonany, można podzielić go na trzy główne grupy:

  • białe: z oczyszczonej mąki pszennej lub żytniej
  • pełnoziarniste: z mąki z pełnego przemiału pszennej lub żytniej
  • mieszane: z maki pszennej i żytniej pomieszanej ze sobą

Pamiętajmy, że im bielszy chleb tym mniej w nim wartości odżywczych. W pieczywie pełnoziarnistym znajdziemy najwięcej błonnika, witamin i soli mineralnych.

Dieta kanapkowa – kanapka idealna

W celu schudnięcia powinno się spożywać posiłki co trzy godziny. Jeśli chodzi o samą kanapkę, to jest ona świetną alternatywą, dla tych którzy nie mają czasu na zrobienie innych posiłków, a przychodzi pora do spożycia jednego z nich. Łączenie chleba z dodatkami daje szerokie pole do popisu. Mamy do wyboru różne warzywa, mięso pieczone, ryby, sery, pasty itp.

Zdrowa dieta oparta o kanapkowe menu, to dieta z obniżoną kalorycznością, dzięki której zrzucimy parę zbędnych kilogramów. Stanowi idealne wyjście dla braku pomysłu na jedzenie w pracy, dzięki rozmaitości rzeczy, które mogą składać się na kanapkę oraz fakt, że przygotowanie ich nie pochłania dużo czasu w ciągu dnia. Jedynie co może niepokoić to przyjmowanie dość niskiej ilości kalorii dziennie, co w rezultacie może przyczyniać się do odczuwania głodu. Jednakże idealnie skomponowana kanapka może zdziałać cuda. Spróbuj sam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *