Dieta Kapuściana – odchudzające właściwości kapusty sprawiają, że dieta kapuściana jest bardzo skuteczna.

Dieta kapuściana jest jedną z najczęściej polecanych i co więcej skutecznych diet. Daje niesamowite efekty o czym warto się przekonać stosując ją przez zaledwie tydzień. Waga pokaże nam nawet kilka kilogramów mniej. Ile dokładnie? Jak wygląda dieta i co mogę zyskać po jej zastosowaniu? Wszystkie odpowiedzi znajdziecie poniżej.

Czym tak naprawdę jest dieta kapuściana

Na wstępie powiemy sobie na czym polega sama dieta. Jak podpowiada nazwa, głównym składnikiem na którym opiera całą swoją skuteczność jest kapusta. Z tego warzywa codziennie przygotowujemy zupę (przepis). Wprowadza i wzbogaca ona nasz jadłospis o cenne witaminy, błonnik i inne substancje odżywcze. Zawiera także niezbędne nam pierwiastki takie jak sód, mangan, fosfor czy siarka. Korzystnie wpływa na pracę jelit i tarczycy. Dzięki fosforowi wzmacnia i wspomaga prawidłowy rozwój kości oraz buduje tkanki miękkie (takie jak nerki, mózg, mięśnie czy nawet serce).

Przygotowując codziennie zupę, musimy spożywać ją minimum 2 razy, raz na śniadanie i raz na obiad. Jest ona niezwykle sycąca i niskokaloryczna. Oczywiście nie można zapomnieć o tym by podczas stosowania się do diety kapuścianej pić dużo płynów. Co najmniej osiem szklanek dziennie, najlepiej niegazowanej wody mineralnej dobrej jakości. Zabrania się spożywania słodyczy i alkoholu ze względu na ich dużą kaloryczność.

Wady i zalety diety kapuścianej

Warto wspomnieć, że zupa z kapusty jest łatwa i szybka w przygotowaniu. Wystarczy odrobina czasu aby przygotować sycący posiłek, który wystarczy nam nawet na kilka dni. Zawartość wielu przydatnych w funkcjonowaniu naszego organizmu witamin i mikroelementów też zaliczamy do plusów tej diety. Co więcej, dzięki niej możemy schudnąć około 4-5 kg tygodniowo! Jest to dość duża wartość. Można ją jednak stosować tylko przez ok. 7 dni, by nie narazić swego organizmu na szybki efekt jojo po skończonej diecie. Należy po 7 dniach zastosować jakiś inny również niskokaloryczny sposób odżywiania. Diety tej nie powinny stosować osoby z problemami zdrowotnymi. Zalecana jest ludziom o lekkiej nadwadze.

Dieta ta nie zapewnia nam też pełnego zapotrzebowania energetycznego i nie jest odpowiednio zbilansowana. Tak naprawdę dzięki niej pozbywamy się sporej ilości wody z organizmu. Gdy wrócimy do normalnej kaloryczności posiłków najprawdopodobniej zobaczymy szybki przyrost masy. Ponadto dochodzą niedobory innych makro i mikro elementów. Przyczynia się to do osłabienia kondycji, samopoczucia czy nawet zdrowia.

Dieta kapuściana jako dieta jednoskładnikowa jest niestety monotonna. Mimo to wiele osób wybiera ją z uwagi na tani produkt zapewniający szczupłą sylwetkę.

Dieta kapuściana – podsumowanie

Dietę tą powinniśmy potraktować jako kurację oczyszczającą, będącą jedynie wstępem do prawdziwej diety. Warto przypomnieć na koniec, że prawidłowa utrata wagi zmniejszająca prawie do zera efekt jojo to 1 kg na tydzień.

Komentarz
  1. 2 lata ago

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *