Dieta kaszowa – dieta oparta na kaszach

Kasze to prawdziwe perełki wśród artykułów spożywczych, „siedzi” w nich bardzo dużo witamin i mikroelementów, które są niezbędne dla zachowania dobrej formy i zdrowia. Ponadto sprawdza się jeszcze w przypadku kiedy chcemy oczyścić ciało z brudów – czyli zalęgających w naszym organizmie toksyn. Oczyszczanie krótko mówiąc to usuwanie pozostałości nagromadzonych w naszym ciele, po nadmiernym spożywaniu pokarmu bogatego w tłuszcze i białka, duża ilość nabiału, białą mąkę czy cukier. Zatem jeśli do tej pory w Twoim jadłospisie przodowały posiłki z białej mąki, mięso czy słodycze, pomyśl nad wprowadzeniem diety z kaszą w roli głównej!

Oczyszczanie na diecie kaszowej

Przez toksyny, które mają niemiłą tendencję do odkładania się w organizmie ludzkim, powstają bóle głowy, apatia, senność lub problemy z zasypianiem. Oczyszczanie z nich za pomocą kasz, lub owoców i warzyw, które są bogate w błonnik, to na pewno najbezpieczniejszą opcja i z pewnością dla osoby, której dieta do tej pory była bardzo kaloryczna i obfita – mało stresujące, że drastycznie zmieni się jej sposób żywienia.

Czym dokładnie jest dieta kaszowa?

Dieta Kaszowa polega na spożywaniu w ciągu 10 dni samych kasz. Jest to o tyle wygodne, że mamy do wyboru całą gamę ich rodzajów – są dostępne: jęczmienna, gryczana lub jaglana itp. Mają one właściwości przeczyszczające oraz wszystkie posiadają swoje walory smakowe i przyczyniają się do zrostu poziomu energii zaraz po ich zjedzeniu.

Przygotowanie kaszy jest bardzo proste. Przez ich twarde ziarno, warto je wcześniej namoczyć w wodzie, a dopiero później gotować pod przykryciem na małym ogniu, przy proporcjach – 3 szklanki wody na szklankę kaszy. Najlepiej żeby w ciągu dnia spożywać 4 – 5 posiłków.

Jeśli zależy nam na tym, aby efekt oczyszczania był na jeszcze wyższym poziomie zaawansowania można wzbogacić swoje menu o warzywa i owoce, także te w postaci suszonej. Dodatkowo nie można zapominać o piciu dużej ilości wody, tylko tej niegazowanej

Dieta kaszowa – podsumowanie

Większość dietetyków jest zgodnego zdania, iż dieta Kaszowa to jedna z najbezpieczniejszych diet. Na jej korzyść przemawiają elementy, które się na nią zawierają. Są to białko, węglowodany, trochę tłuszczu, składniki mineralne oraz niektóre witaminy. Można przyczepić się do tego, że nie dostarcza organizmowi witaminy C, ale przy stosowaniu diety kaszowej można wzbogacić jadłospis o warzywa i owoce lub nawet świeże soki, obfitujące w witaminę C. W razie jakichkolwiek wątpliwości – nie ma ograniczeń co do ilości zjadanej kaszy; jeśli jesteś prawdziwym łakomczuchem, jedz ile chcesz, oby to była tylko kasza, a z pewnością organizm będzie Ci wdzięczny po zakończeniu jej trwania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *