Dieta Księżycowa – chronometryczna dieta nawiązująca do cyklu księżyca

Wbrew swojej nazwie nie polega na odżywaniu się energią pozyskiwaną z księżyca. Jest to dieta chronometryczna czyli taka, która nawiązuje do 28 dniowego cyklu tego ziemskiego, naturalnego satelity. Daje ona szansę na pozbycie się zbędnych kilogramów oraz przywrócenie równowagi organizmu zgodnie i z pomocą natury. Jak działa i jakie daje efekty? Czy jest skuteczna? Przeczytajcie poniżej.

Ogólne założenia diety księżycowej

Tak naprawdę jedyną i najistotniejszą zasadą jeżeli chodzi o tą dietę jest to, że opiera się ona na poszczególnych fazach księżyca. Jeżeli nie możesz lub nie dasz rady schudnąć stosując się do innych diet warto przyjrzeć się właśnie tej. Możesz spożywać w niej praktycznie wszystkie produkty, które do tej pory jadłeś. Jedynym ograniczeniem jest limit kalorii, rozłożony na 4 tygodnie trwania odchudzania. Wynosi on 1000 kcal w ciągu 2 pierwszych tygodni i 1200 w ciągu kolejnych 14 dni. Aby ją dobrze zrozumieć przeanalizujemy teraz pokrótce cztery fazy księżyca.

I Faza diety księżycowej

Tak zwana faza przygotowawcza. Powinniśmy ją rozpocząć cztery dni przed pełnią księżyca. Każdą dobę zaczynamy od porcji owoców. Możemy spożywać ich dowolną ilość. Jedynym ograniczeniem jest czas, który zakłada iż musimy je jeść co najmniej do południa. Następnie możemy wprowadzić na resztę dnia normalne posiłki.

II Faza diety księżycowej

Jest to faza, która przyjmuje za cel odchudzanie. Trwa ona 2 tygodnie. Rozpoczynamy ją dokładnie w dniu pełni księżyca. W tym czasie łatwiej pozbywamy się zbędnych kilogramów. W ciągu trwania okresu odchudzania pilnujemy wyłącznie tego by zjadać 3 posiłki dziennie i aby ich kaloryczność łącznie nie przekraczała 1000 kcal. Unikamy tłuszczy, słodyczy i gazowanych napoi. Przyjazne dla nas są wyłącznie warzywa, chude mięso i woda. Ponadto dodatkowo do godziny 14.00 powinniśmy spożyć 70% dziennej dawki energii. Czyli łatwo wyliczając ok. 700 kcal. Co ważne nie możemy pomijać żadnego z posiłków a co najgorsze, wychodzić z domu bez śniadania!

III Faza diety księżycowej

Ostatnia z faz, która zajmie nam dokładnie tyle co druga, czyli dwa tygodnie. Jest to faza regeneracji naszego organizmu. Przypada ona na okres od nowiu do pełni księżyca. Przyglądając się niebu zaobserwujemy iż księżyca będzie przybywać. To samo dzieje się z naszym apetytem – zaczyna rosnąć. Należy wtedy spożywać dokładnie o 200 kalorii więcej niż poprzednio czyli 1200. Ta faza jest najbardziej wymagająca. Odchudzający musi się zaprzeć sam w sobie i silną wolą pokonać rosnący wraz z księżycem apetyt.

Ile mogę schudnąć stosując dietę księżycową?

Nie ma podanej dokładnej wartości co do zmniejszającej się wagi. Jak w każdej diecie liczą się indywidualne predyspozycje każdego z nas, metabolizm i to czy do lepszego odżywiania wprowadzimy wysiłek fizyczny czy nie. Szacuje się, że w drugiej fazie odchudzania możemy zrzucić ok. 4 kg w tygodniu. To czy nam się uda oprócz powyższych zależności w dużej mierze uwarunkowane jest naszym podejściem i silną wolą.

Podsumowanie

Niewątpliwie zaletami tej diety jest jej różnorodność. Powiązanie jej z fazami księżyca nie tylko naturalnie „dyktuje” warunki tej diety ale jest dla nas pewnym kalendarzem obserwacji jak długo jeszcze powinna trwać. Jedyną kwestią do jakiej można się „przyczepić” jest to, że dieta ma duże ograniczenia kaloryczne. Można rzec, że jest pewnym rodzajem głodówki. Nie mniej jednak wytrwałym, można życzyć dużych postępów i co ważne pogodnego nieba.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *