Dieta Miodowa – chudnij jedząc miód

Dieta miodowa jest dietą odchudzającą, dzięki której można pozbyć się paru niepotrzebnych kilogramów (szacuje się 1,5 kg tygodniowo). Dzieje się tak za sprawą kilku prostych zabiegów z wykorzystaniem miodu!
Dieta ta została opracowana przez dietetyka – Mika McInnes’a wg którego miód pozwala przyspieszyć metabolizm i pokonać chęci sięgnięcia po słodycze. W efekcie jemy ich mniej jak także żywności przetworzonej, która ogólnie dostarcza organizmowi zbędnych pustych kalorii.

Teoria działania diety miodowej

Jedna z tez wysuniętych przez autora diety jest taka, iż dzięki zastosowaniu diety miodowej, spalamy tłuszcz podczas snu (szczególnie podczas jego trwania w pierwszych trzech godzinach). Dodatkowo ułatwia spokojny sen, gdyż pomaga się zrelaksować.
Ogólne zasady diety są bardzo proste. Wszelki cukier jaki mógłby pojawić się w naszych posiłkach trzeba zastąpić miodem. Ogranicza się węglowodany, w szczególności te przetworzone. Jeden dzień w tygodniu jest dniem, w którym całkowicie rezygnuje się z węglowodanów, ale za to codziennie przed snem spożywa się jedną łyżeczkę miodu.

Jedzmy miód

Tak więc dozwolone jest jedzenie miodu w różnych postaciach. Dzień należy zacząć od szklanki ciepłej wody z miodem. Zresztą miód dodaje się też do herbaty, kawy, owsianki, musli; praktycznie każdy posiłek może być „doprawiony” tym słodkim tworzywem. Można smarować chleb miodem zamiast masła czy też słodzić nim jogurty naturalne. Najważniejsze, aby nie zapominać o spożyciu 1-2 łyżeczek przed snem.

Dieta miodowa a inne składniki odżywcze

Można jeść węglowodany złożone – to brązowy ryż albo makaron, pełnoziarnisty chleb. Oprócz tego w ciągu dnia jednym z posiłków powinien być taki z zawartością białka. Należy wybierać chude i o niskiej zawartości kalorii w sobie. Mogą to być duszone i grillowane ryby, jajka, kurczak bez skórki, indyk czy chuda wołowina. Nie należy ich jednak łączyć z miodem! Istnieją również roślinne źródła białek, jak np. fasola, masło orzechowe czy hummus. Można oczywiście jeść owoce, ale trzeba wybierać te o niskiej zawartości węglowodanów i cukru w sobie. Jeśli chodzi o warzywa, to ogólnie będąc na diecie nie sposób ich przedawkować, ale w tym przypadku wybierać się powinno te z niską zawartością skrobi.

Oczywiście będąc na tej diecie odstawia się Fast-foody’y i inne „śmieciopodobne” jedzenie; cukier (jest on w końcu zmieniany tu na miód), słodycze, smażone potrawy oraz produkty przetworzone. W dniu bez węglowodanów można jeść warzywa, białka, jajka, orzechy i ziarna. Podczas trwania diety rezygnuje się całkowicie z ziemniaków.

Odchudzające właściwości miodu

Nie da się ukryć, iż miód dostarcza wielu witamin z grupy B, a także witaminy A, C i K oraz ok. 30 składników mineralnych. Najważniejsze z nich to żelazo, mangan, kobalt i magnez. Szczególnie cenne jest żelazo – dobrze przyswajalne przez nasz organizm. Miód zawiera ponadto olejki eteryczne, barwniki, bioflawonoidy, enzymy oraz substancje o właściwościach bakteriobójczych, np. inhibinę.

Ponadto wg przeprowadzonych badań miód faktycznie ma wpływ na grelinę w ludzkim organizmie – jest to hormon, który w ludzkim organizmie wpływa na apetyt i w takim razie częściową na naszą wagę. Trzeba jednak pamiętać, że łyżeczka miodu to ok. 20 kcal, zatem zalecany jest umiar mimo tego, że jest to dieta.

Dieta miodowa – podsumowanie

Nawet jeśli ktoś nie zdecyduje się na tego rodzaju dietę, warto zastanowić się nad wprowadzeniem miodu do codziennego jadłospisu, dlatego, że w powszechnej opinii figuruje on jako najzdrowszy pokarm świata.

Komentarz
  1. 2 lata ago

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *