Dieta Orkiszowa – rewelacyjna dieta wymyślona przez św. Hildegardę oparta na orkiszu

„Masz w sobie wszystko, by przeżyć życie w piękny sposób, a wokół Ciebie, na naszej planecie i we  wszechświecie jest wszystko, czego Ci potrzeba do życia i zdrowia.”

Są to słowa św. Hildegardy – autorki diety, o której można powiedzieć, że jest dietą leczniczą, oczyszczającą i sprzyjającą urodzie! Składnik tejże kuracji odchudzającej bywa często niedoceniany jako element codziennego menu. Szkoda, szczególnie mając na uwadze jego znaczący wpływ na funkcjonowanie wszystkich układów w organizmie. Orkisz, bo o nim mowa, jako zastosowanie w diecie daje świetne rezultaty i nareszcie można powiedzieć, że dieta jest naprawdę rewelacyjna pod każdym względem i bez większych wyrzeczeń!

Dieta orkiszowa w pigułce

Dieta zgodnie z wytycznymi św. Hildegardy to niezwykle uniwersalny jadłospis. Ona sama wierzyła, że orkisz jest najlepszym ze zbóż – ogrzewa, wzmacnia i odżywia. W typ wypadku orkisz powinien być podstawą każdego głównego posiłku. Sam w sobie nie jest tuczący i jest zasobem niezbędnej energii do codziennego funkcjonowania organizmu, co sprawia, że osoby odżywiające się w ten sposób nie czują się senni lub bez sił. Zawiera bardzo dużo błonnika pokarmowego, który reguluje pracę jelit, poprawia metabolizm i obniża cholesterol.

Zasady diety orkiszowej

Zasady diety są bardzo proste. Codziennie trzeba sięgać po produkty orkiszowe. Należą do nich: kasza, makaron, płatki, pieczywo, otręby i musli, itp. Powinny być one podstawą każdego głównego posiłku – śniadania, obiadu i kolacji. Dodatkowo z orkiszu samemu można przyrządzić zupy, kotlety, ciastka, placki, itd. Dla polepszenia smaku warto dodać miód, orzechy czy też ostre przyprawy – w zależności, co do czego najlepiej pasuje. Oczywiście w diecie jak najbardziej można sięgać po owoce i warzywa, mleko i jego przetwory czy też mięso. Pamiętać należy jednak, aby gościły one w jadłospisie rzadziej i w mniejszych ilościach jak sam orkisz.

Przykładowy jadłospis na diecie orkiszowej

  • śniadanie: 2 kromki chleba orkiszowego z masłem, białym serem i plastrem pomidora, kawa orkiszowa;
  • obiad: makaron orkiszowy z Pesto i tuńczykiem, sałatka warzywna;
  • podwieczorek: 2 muffinki orkiszowe;
  • kolacja: 3 placki orkiszowe.

Kto powinien zastosować dietę opartą na orkiszu

Duża ilość NNKT w orkiszu, czyli Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych, wspomaga pracę serca i wpływa na obniżenie ciśnienia tętniczego. Zatem zaleca się ją nawet osobom po zawale serca.

Na tą dietę mogą spokojnie przejść osoby z osłabionym układem odpornościowym, bo ziarna orkiszu zawierają w sobie Rodanid – naturalny antybiotyk, który zapewnia zdrowie, siłę i sprawność fizyczną. Ponadto reguluje on pracę układu immunologicznego. Przez to, że orkisz zawiera witaminę B, potas i magnez – wzmocniony zostaje również układ nerwowy.

W orkiszu można znaleźć bogactwo kwasów krzemowych – które pozytywnie wpłyną na skórę, włosy i paznokcie. Dlatego warto, aby przeszły przez nią osoby, które skarżą się na szarą i zmęczoną skórę czy słabe, wypadające włosy i łamliwe paznokcie.
Ponadto! Dieta orkiszowa nie ma przeciwwskazań do stosowania jej przez osoby, które w niedalekiej przyszłości chciałaby mieć dziecko, a i nawet te, które już są w ciąży. Jest to niezwykłe, mając na uwadze, że większość spotykanych diet właśnie w tym przypadku zakazuje stosowania. Dzieje się tak dlatego, iż orkisz nie tuczy, a dzięki bogactwu witamin i składników mineralnych wpływa na zdrowy rozwój dziecka.

Dieta orkiszowa – podsumowanie

Warto wiedzieć, iż św. Hildegarda równie mocno jak orkisz ceniła też kasztany jadalne i koper włoski. Można je jeść w wielu postaciach – surowe gotowane czy pieczone. Koper najlepiej spożywać w postaci surowej. Jest to ciekawe urozmaicenie w – i tak już – różnorodnej diecie. Wprowadzenie takiego menu nie powinno być przesadnym wyzwaniem. Organizm szybko przyzwyczaja się do produktów orkiszowych, a ich szeroki wachlarz dostępności, zapewni możliwość wprowadzania dowolnych urozmaiceń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *