Dieta Owsiankowa – zastosuj dietę opartą na owsiance i chudnij!

Dieta owsiankowa może być stosowana w różnych wersjach. Mamy do wyboru opcję jednodniową, tygodniową bądź miesięczną. Jednakże jedno jest pewne – ich wspólnym mianownikiem jest słynna, polecana szczególnie na śniadanie – OWSIANKA. Jest ona zbiorem wielu witamin i minerałów(m.in. sód, potas, wapń, magnez, żelazo i mangan), sam owies natomiast pomaga stabilizować poziom cukru we krwi oraz zachować młodość, a to za sprawą przeciwutleniaczy, których zawiera naprawdę duże ilości.

Dieta owsiankowa – wersja jednodniowa

Owsiankowa dieta jednodniowa to jadłospis całkowicie skupiony na owsiance czy jak inni wolą nazywać – płatkach owsianych na mleku. Ten sposób pozwala na pozbycie się 1 kg na dzień i można go stosować 1 raz w tygodniu. Polecany jest szczególnie kobietom, które w krótkim czasie chcą dobrze wyglądać w obcisłym stroju.

Owsiankę przygotowuje się wcześniej z ok.6-7 łyżek płatków owsianych i 2 l chudego mleka. Potem dzieli się to na 5-6 porcji. Pierwszą dawkę należy zjeść ok. godziny 8 i następnie co 2-3 godziny jeść kolejne, aż do wyczerpania dania. Warto dodać otręby owsiane, co na pewno ubogaci posiłki w drogocenne składniki odżywcze. Nie wolno przy tym pić kawy czy herbaty, a jedynie mleko; żadnych słodzonych napoi – jedynie wodę.

Dieta owsiankowa – wariant klasyczny

Drugi wariant tej diety zaleca spożywanie tylko i wyłącznie owsianki przez tydzień – łączna ilość spożytych w ciągu dnia kalorii nie powinna przekroczyć 1200. Po tym, jak minie ten tydzień następuje faza 30 dni, w ciągu których jemy już normalnie, jednakże z zachowaniem spożywania owsianki 3 razy dziennie po pół szklanki owsianki przed głównymi posiłkami.

Dieta owsiankowa – wersja 40 dniowa

Ostatnią dostępną opcją jest dieta owsiankowa trwająca 40 dni i ona dzieli się na III fazy. Ta długoterminowa opcja jest dość monotonna i restrykcyjna, dlatego zaleca się ją tylko osobom dorosłym i całkowicie zdrowym. Polega ona przede wszystkim na zmianie diety na 2 miesiące, w ciągu których zabronione jest sięganie po słodycze, alkohol, Fast – food’y – czyli to wszystko, co jest wysoko kaloryczne i nie dostarcza żadnych cennych wartości dla organizmu.

Faza I – trwa tydzień – wtedy je się tylko owies pełnoziarnisty pochodzący z naturalnych płatków i nie można dopuścić do diety płatków typu musli czy instant. Przez siedem dni, cztery razy dziennie je się owsiankę z chudym mlekiem czy jogurtem naturalnym. Dzienna ilość dostarczonych kalorii powinna równać się ok. 1000.

Faza II – trwa 30 dni – owsiankę należy jeść 3 razy dziennie i można już do tego włączyć ulubione dietetyczne jedzenie (jeszcze jako dodatek). Dzienna ilość kalorii nie powinna przekraczać 1300.

Faza III – to powrót do normalnego, odpowiednio zbilansowanego jadłospisu. Owsiankę jemy tylko raz dziennie plus dowolna owsiankowa przekąska (np. owsiany batonik).

Dlaczego jedzenie owsianki przynosi efekty?

Owsianka zawiera w sobie bardzo dużo błonnika, który w diecie daje poczucie sytości przez długi czas. Ponadto przyspiesza i reguluje przemianę materii, dlatego jest świetna dla osób, które mają problemy z zaparciami. Organizm oczyszcza się i dzięki temu można zrzucić nawet do 2 kg dziennie. Płatki owsiane mają w sobie pokłady żelaza magnezu i cynku; dzięki diecie można obniżyć znacząco poziom cukru i cholesterolu we krwi;

Podsumowanie rozważań o diecie owsiankowej

Dieta owsiana jest dość monotonna – szybko może obrzydzić ciągłe jedzenie tej samej potrawy. Do tego dostarcza małe ilości kalorii, przez co często narzeka się na brak energii i siły do funkcjonowania. Także – niezależnie który wariant tej diety wybierzemy – warto wcześniej skonsultować się z lekarzem, który fachowo doradzi, czy w ogóle jest to opcja odpowiednia dla nas.

Komentarz
  1. 2 lata ago

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *