Dieta Płynna – dieta oparta na przyjmowaniu pokarmów w płynnej postaci

Płynna dieta to inaczej kuracja polegająca na dostarczaniu organizmowi pożywienia w płynnej postaci. Mogą to być zupy – kremy, soki warzywne lub owocowe, koktajle, mleko, jogurty a nawet kisiele. Do tego włączamy picie bardzo dużej ilości wody, oczywiście tylko tej niegazowanej. Przyczyna jest prosta – woda z gazem utrudnia organizmowi procesy trawienne, co zdecydowanie działa negatywnie na proces odchudzania. A przecież nie o to nam chodzi, prawda?

Rzeczy dozwolone i zakazane w diecie płynnej

Wspomniana wcześniej woda gazowana jak i jej pochodne – jakiekolwiek napoje z gazem, są bezwzględnie zakazane. Do tego, mimo że może nam się wydawać, że niektóre produkty występują w formie płynnej i to nas upoważnia do ich spożywania, to od razu trzeba powiedzieć stanowcze NIE – czekoladzie, czy też zmiksowanym lodom (tzw. shake). Po prostu unikamy słodkich rzeczy, nawet jeśli nie występują w standardowej postaci, a może nam się wydawać, że jeśli przybierają formę płynną to na pewno nadają się na element tej diety. Otóż nie. W zamian starajmy się jeść jak najwięcej zdrowych i równolegle niskokalorycznych koktajli, na które składają się warzywa i owoce. Wielką zaletą jest fakt, iż taki koktajl daje nam szerokie pole do popisu, bo nie dość, że mamy wolną rękę jeśli chodzi o dobór składników, to do tego możemy przyprawiać je wg własnych upodobań. To naprawdę nie może się znudzić!

Dieta płynna, mimo tego, że nazwana jest dietą, nie musi od razu kojarzyć się z monotonią i zniechęceniem. Koktajle mogą być wyraziste w smaku, bardzo sycące i pyszne. Sami możecie stworzyć kombinację z różnego typu przyprawami: cynamonem, imbirem, białym pieprzem, bazylią, a przecież tego jest o wiele więcej!

Na potwierdzenie powyższego, podajemy szybkie i smaczne przepisy na zdrowe koktajle. Te na bazie jogurtu, to świetna propozycja na rozpoczęcie dnia.

Składniki:

  • kubeczek jogurtu naturalnego (najlepiej light)
  • garść żurawiny
  • miód do smaku
  • pokruszony lód
  • limonka do dekoracji

Sposób przygotowania: 

Zmiksuj dokładnie wszystkie składniki i dodaj odrobinę miodu, jeśli poczujesz, ze koktajl jest dla ciebie za mało słodki. Dodaj pokruszony lód i podawaj z limonką.

Korzyści dla zdrowia i figury:

Owoce żurawiny zwierają dużo błonnika, witaminy C, witamin B1 i B2, są bogate w antyoksydanty i sole mineralne. 100 gram żurawiny to tylko 51 kcal!

Do południa można pić koktajle owocowe, bez ograniczeń!

Składniki:

  • 1 mango
  • pomarańcza

Sposób przygotowania:

Mango obrać, odkroić miąższ z pestki i pokroić na duże kawałki, Z pomarańczy wycisnąć sok. Do soku dodać kawałki mango i zmiksować wszystko w blenderze.

 
Korzyści dla zdrowia i figury:

Mango zawiera związki łagodzące stany zapalne w organizmie oraz przeciwdziałające nowotworom. Zawiera także mnóstwo witamin i mikroelementów: witaminę C, B1, B2, PP, potas, magnez, fosfor, wapń, sód i żelazo. 100 g owocu to 73 kcal.

W porze obiadowej warto sięgać te o strukturze warzywnej, bo zawierają mniej cukru, a co się z tym wiąże – mniej kalorii.

Składniki:

  • łodyga selera naciowego
  • 2 owoce kiwi
  • łyżka miodu
  • pół szklanki zimnej wody

Sposób przygotowania:

Seler i kiwi umyć, obrać i drobno pokroić. Zmiksować w blenderze, a następnie zmieszać z wodą i miodem. Koktajl odchudzający podawać ozdobiony listkiem selera.

Korzyści dla zdrowia i figury:

Seler naciowy zawiera jedynie 13 kcal w 100 g! Do tego koktajl robiony jest na bazie wody, co sprawia, że jest naprawdę niskokaloryczny. Seler naciowy zawiera witaminy A, C (dwa razy więcej niż owoce cytrusowe), działa oczyszczająco na krew i spowalnia procesy starzenia.

Dieta płynna – co działa na korzyść a co nie

Dozwolone składniki przy diecie płynnej to jogurty naturalne (tylko te nie zawierają dodatkowych cukrów), kefiry, maślanki, owoce i warzywa, płatki owsiane, siemię lniane, miód płynny. Zakazane są przede wszystkim mięsa i różnego rodzaju wędliny, żółte sery, ryż, makarony, kasze, pieczywo, słodycze, sól, alkohol.

Płynna dieta będzie nie tylko przyczyną pozbycia się zbędnych kilogramów, ale równolegle zadba o pozbycie się z organizmu toksyn w nim zalegających. Nie należy jej stosować jako normalne menu, tylko warto sięgać po tą dietę raz na jakiś czas. Po jej zakończeniu trzeba stopniowo wprowadzać pożywienie w innej postaci niż płynna. Po uzyskanym efekcie chyba nie zależy nam na efekcie jo-jo, prawda?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *