Dieta Pomidorowa – dieta oparta na odchudzających właściwościach pomidorów

Sugerując się samą nazwą można by pomyśleć, że jest to kolejna z „tych monotonnych diet opartych na jednym produkcie/składniku…”. Miłe rozczarowanie w tym przypadku to fakt, iż pomidory są tu tylko jednym z dodatków do pięciu posiłków, które powinno się spożyć w ciągu dnia. Tak, dobrze czytasz. Można je łączyć z wieloma innymi zdrowymi produktami, które powinny się znaleźć w menu każdej osoby, która chce zrzucić zbędne kilogramy.

Korzyści płynące ze stosowania diety pomidorowej

Dieta pomidorowa dostarcza wiele błonnika, który jest niezwykle istotny w procesie chudnięcia; korzystnie wpływa na pracę jelit, usuwając z organizmu szkodliwe substancje, w tym tłuszcz. Błonnik oczyszcza nasz przewód pokarmowy, zapobiega zakażeniom, zatwardzeniom.

Pomidory zawierają wiele witamin, wartości odżywczych i przede wszystkim zawierają potas, który gwarantuje prawidłową pracę serca i innych mięśni, reguluje ciśnienie krwi. Ponadto przyspiesza wydalanie nadmiaru sodu przez nerki i ma wpływ na pracę hormonów. Ponieważ działa moczopędnie, zapobiega powstawaniu obrzęków i opuchlizny.

To, co nadaje pomidorom koloru to likopen. Jest on silnym antyutleniaczem, przeciwdziałającym miażdżycy i zawałom serca. Oczywiście działa zapobiegająco na wiele innych chorób, w szczególności nowotworowych.

No i nie można zapomnieć o witaminie C! Wzmacnia odporność organizmu i przyspiesza proces dojenia się ran. A brom, który też znajdziemy w „czerwonych kulkach” skutecznie poprawia samopoczucie.

Zasady stosowania diety pomidorowej

Dieta pomidorowa zakłada dzienny limit 1200 kalorii – wtedy przyniesie pozytywne efekty. Powinna trwać od 4 do 10 dni i może być stosowana raz w miesiącu. Kuracja jest bardzo skuteczna, bo pomidory zawierają dużo wody, a to sprawia, że przyswajany posiłek syci na długi czas. Aczkolwiek mimo tego warto wypić dodatkowo ok. 1.5 – 2 l dodatkowych płynów, niekoniecznie w postaci wody (mogą być ziołowe herbaty, kawa zbożowa, soki pomidorowe)

Dieta pomidorowa – dla kogo?

Dietę pomidorową mogą wypróbować Ci wszyscy, którym leży na sercu (dosłownie) jego zdrowie, gdyż poza zgubieniem paru kilogramów można przy okazji zadbać o serce, nadciśnienie czy tzw. „zły cholesterol”. Niewskazana jest dla dzieci, nastolatków, kobiet w ciąży i tym karmiącym. Na pomidory powinny ponadto uważać osoby chore na dnę moczanową, zapalenie stawów czy cierpiące na zgagę. Przy problemie z wrażliwym przewodem pokarmowym, lepiej obierajmy je ze skórki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *