Monodieta jaglana – na czym dokładnie polega oczyszczająca moc monodiety jaglanej

Monodieta jaglana pozwala na samooczyszczenie organizmu. Jak sama nazwa mówi, polega ona na odżywaniu się jednym produktem, jakim w tym przypadku jest kasza jaglana. Czas tej diety nie jest określony. Przyjmuje się jednak, że powinna ona trwać od 1 dnia do góra 2 tygodni. Rzecz jasna trudno jest podjąć 14 dniową dietę z uwagi na monotonność przygotowywanych posiłków opartych tylko i wyłącznie na kaszy. Jednakże wynik takiego odżywiania może skłonić do zastanowienia się nad jej podjęciem.

Na czym polega monodieta jaglana – ogólne założenia

Dieta tak naprawdę umożliwia detoksykację i oczyszczenie organizmu. Zalegające w jelitach resztki jedzenia ulegają fermentacji i zatruwają tym samym nasz organizm. Dietę tą można stosować wielokrotnie i jest ona bezpieczna i co ważne – tania.

Osoby, które nigdy nie stosowały monodiet czy głodówek powinny zacząć od 2-3 dni. Kaszę należy spożywać do każdego posiłku, 5 razy dziennie. Podobnie rzecz się ma do ludzi, którzy nie mają wyrobionego w sobie zdrowego stylu odżywiania. „Rzucenie” się potem do jedzenia według starych nawyków nie przyniesie efektów założonych przez ten styl odżywiania. Warto wspomnieć, że przy tej diecie należy pić bardzo dużo płynów (rzecz jasna z wyjątkiem słodzonych napoi, herbat i mocnej kawy)

Kasza jaglana jest doskonałym dodatkiem dla osób odżywiających się dużą ilością białka i słodyczy. Jest zbożem zasadotwórczym. Dzięki temu korzystnie wpływa na działanie między innymi wątroby. Ponadto, zawiera bardzo duże ilości witamin grupy B a także wysoki poziom białka, aminokwasów, żelaza i fosforu. Kaszę jaglaną możemy przygotować na bardzo wiele sposobów. Zaczynając od gotowania po uprażoną w piekarniku. Co więcej, warto powiedzieć, że w 100 g zawiera ona zaledwie 346 kalorii, 10 g białka oraz 3 g błonnika. Oczywiście nikt taką porcją kaszy się nie naje dlatego można spożywać ją w większych ilościach z uwagi na to, że nie obciąża ona naszego układu pokarmowego.

Czy warto zastosować monodietę jaglaną – wady i zalety

Oprócz wszelkich korzyści wspomnianych wyżej (między innymi detoksykacja i oczyszczenie organizmu) warto jeszcze dodać, że dieta ta pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. Minusem rzecz jasna jest jej monotonność. Kasza, kasza i jeszcze raz kasza na śniadanie, obiad i kolację. Powinniśmy jednak zauważyć spore korzyści już po kilku dniach. Utrata wagi ciała jest widoczna po najdłuższym okresie stosowania tej diety czyli 2 tygodniach. Czy to znaczy, że nie chudniemy podczas 4-5 dni stosowania się do tych zaleceń żywieniowych? Oczywiście, że nie. Przerywanie i rozpoczynanie tej diety na nowo jest wskazane. Zmieniając stopniowo nasz styl odżywiania i dostarczając organizmowi niezbędnych substancji odżywczych (co ważne pełnowartościowych) spowodujemy utratę zbędnych kilogramów. Należy również wspomnieć o ważnym czynniku jakim jest aktywność fizyczna. Przyspieszy ona oczyszczanie organizmu dzięki poprawie krążenia i piciu większej ilości wody.

Podsumowanie rozważań o monodiecie jaglanej

Skupiając swoją uwagę na monodiecie jaglanej decydujemy się na znaczącą poprawę swego zdrowia. W nieco mniejszym stopniu przyczyni się ona do utraty kilogramów kosztem pełnego oczyszczenia organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *