You are here:  / Dieta krajowa 2019 / Pomidory w diecie

Pomidory w diecie

Pomidory w diecie
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Pomidory zdają się być niedocenione w diecie. Te warzywa są bogactwem wielu cennych składników, dostępne są przez cały rok. Warto przyjrzeć się im uważniej. Głównym składnikiem jest oczywiście woda- jest jej ponad 90%. Zawierają szeroki wachlarz witamin- A, E, K, D, C, witaminy z grupy B. To kopalnia składników mineralnych- wapnia, potasu, miedzi, żelaza, fosforu, magnezu, kobaltu a nawet niklu i manganu. Pomidory zawierają kwas cytrynowy i jabłkowy.
Jakie działanie mają pomidory? a więc lekko moczopędne, oczyszczające, antytoksyczne. To ważne przy schorzeniach przemiany materii, oczyszczaniu organizmu. Pomidory są nieocenione w diecie odchudzającej- warzywa te zawierają tylko 27 kcal w 100 gramach. To mało- pomidory można więc jeść do woli- można je przyrządzić na przeróżne sposoby, począwszy od zup, poprzez, soki, sosy, zapiekanki warzywne, sałatki i inne.
To nie wszystko- pomidory pobudzają działanie gruczołów trawiennych, wzmacniają odporność i działają antyrakowo. Zawierają bowiem cenny antyrakowy składnik- likopen.
Zielone niedojrzałe pomidory zawierają toksyczny alkaloid- solaninę. Kupujmy więc pomidory w pełni dojrzałe.

Felietony: