Czym zastąpić chleb

Węglowodany, najczęstszą przyczyną tycia, zwłaszcza te zawarte w produktach zbożowych, wysoko przetworzonych. Niestety, kiedy jesteśmy młodzi i silni, a nasz metabolizm pracuje na najwyższych obrotach, na „białą mąkę” możemy sobie jeszcze pozwolić. Po 30 roku życia, niestety przemiana materii zwalnia i jeśli nie zmienimy naszych żywieniowych przyzwyczajeń, możemy znacznie utyć.

Czym zatem zastąpić chleb

Albo chlebem, albo niczym. Na tym polu nie mamy zbytniego pola do manewru. Chleb zwykły możemy jedynie zastąpić chlebem na prawdziwej ciemnej mące pełnoziarnistej. Można się zdziwić ile rodzai chleba i produktów zbożowych możemy sami wytworzyć. Nie oszukujmy się w sklepach, piekarniach i supermarketach nie ma chlebów bez polepszaczy.

Chleb ze sklepu można zastąpić chlebem własnego wypieku

Jeśli chcemy jeść chleb to tylko własnej roboty. O dziwo chleb możemy zrobić ze „wszystkiego”, w tym z ziaren siemienia lnianego, orzechów, kasztanów, orkiszu. Pieczenie chleba jest proste i nie wymaga żadnych kulinarnych umiejętności. W zależności od rodzaju chleba jaki chcemy upiec możemy zaopatrzyć się w zakwas do chleba lub sami go przygotować oraz drożdże. Koszt swojskiego chleba nie jest taki wysoki, jak by się mogło wydawać a z kilogramowej ilości mąki uzyskujemy dużą blachę. Taki chleb szybko pleśnieje, więc należy go zjeść w ciągu kilku dni i przechowywać w lodówce. Obecnie na rynku jest dużo książek kucharskich popularnych autorów (Pawlikowska, Gaca), którzy oferują bogate w pomysły przepisy na domowy pełnoziarnisty zdrowy chleb. Co nie oznacza, że możemy go spożywać na blachy. Według dietetyków dopuszczalne dziennie są 2 kromki (pajdy) chleba. Dla smakoszy chleba nie będzie to wielkie pocieszenie. Dla osób bardzo otyłych ważne jest zrezygnowanie z chleba całkowicie lub chociaż na kilka tygodni. A zamiast tradycyjnych kanapek, zrobić sobie „kanapkę” roladkę ze sałaty masłowej i przykładowo pieczonego kurczaka i papryki. Będzie to znakomita przekąska między śniadaniem a lunchem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *