Jaki alkohol ma najmniej kalorii

Niezbędne do prawidłowego stylu życia jest umiarkowanie i zbilansowanie. Zbliżający się Sylwester jak co roku zmusza nas do zadania sobie pytania jaki alkohol wybrać. Wiadomo, że tego typu trunki są bardzo kaloryczne a przy stosowaniu się do diet i ćwiczeń, niezbyt pomocne. Jednakże od czasu do czasu nadarzają się okazje, przy których nie sposób nie wypić. Jak dokonać prawidłowego wyboru alkoholu i jak uchronić organizm od zbędnych kalorii? Przeczytacie poniżej.

Jaki alkohol wybrać? Który ma najmniej kalorii?

W wyborze odpowiedniego alkoholu powinniśmy się kierować jedną, kluczową zasadą. Im mniejsze objętościowo będzie jego spożycie tym zdecydowanie lepiej dla naszego organizmu. Istotnym elementem jest też to czym go popijamy i zagryzamy. Dużą ilość kalorii dostarczamy poprzez same przekąski i słodkie, gazowane napoje. Mimo, że sam alkohol nie zawiera tłuszczy w połączeniu z powyższymi elementami staje się prawdziwą bombą kaloryczną niechcianą podczas stosowania diet.

Decydując się na wino wybieramy wariant najmniej kaloryczny. Do pozytywów tego napoju dochodzi fakt braku tłuszczów czy soli. Wina wytrawne są rzecz jasna mniej bogate w puste kalorie od win słodkich. Oczywiście ich produkcja odbywa się na bazie cukrów także nie będzie większej różnicy jakie wybierzemy. Lekka przekąska w postaci owoców morza nie tylko zniweluje zatrucie organizmu alkoholem ale także zmniejszy kalorie jakie pochłoniemy przy tym trunku.

Co z wysokoprocentowymi „specyfikami”? Tu sprawa wygląda nieco gorzej, gdyż najczęściej są one dodatkiem do drinków. W drinkach znajdziemy oczywiście masę cukrów pochodzącą z soków bądź w gorszym wypadku z napoi gazowanych. Jeżeli decydujemy się na tego typu trunki najlepiej pić czystą wódkę zapijając nie gazowanymi (np. cola) napojami. Lepszym wariantem będzie wybranie odpowiedniej „zagryzki” w tym przypadku mięsa. Sałatki bardzo szybko fermentują z alkoholem co może przyczynić się do niechcianego zatrucia czy wymiotów.

Drugim dobrym rozwiązaniem dla osób będących na diecie jest piwo. Tu jednakże powinniśmy uważać co do spożywanej ilości. Pospolity „brzuszek piwny” nie wziął tej nazwy z nikąd. O ile zadowolimy się jednym kuflem piwa jest to bardzo dobry wybór.

Likier uważany za najbardziej smaczny rodzaj alkoholu. Delektować należy się nimi od czasu do czasu z uwagi na to iż jest to najbardziej kaloryczny ze wszystkich alkoholi. Są częstym elementem drinków co zwiększa niesamowicie zawartość cukrów i tłuszczy.

O czym warto pamiętać decydując się na spożywanie alkoholu?

Pijąc alkohol warto pamiętać o tym, że bardzo niekorzystnie (oprócz wina) wpływa on na nasz metabolizm. Obniża go niemal o 30%. Utrudnia on rozbudowę mięśni a także wpływa na osłabienie naszej odporności. Wypłukuje przydatne i mile widziane w organizmie minerały. Ma niekorzystny wpływ na kondycję i co ważne regeneracje mięśni po skończonym wysiłku.

Warto rzucić okiem na przykłady niektórych alkoholi i ich kaloryczności w poniższej tabelce. Są w niej trunki ze wszystkich wyżej opisanych grup.

Brandy 30 ml65 kcal
Gin 20 ml60 kcal
Białe wytrawne wino 120 ml80 kcal
Czerwone słodkie wino 120 ml115 kcal
Piwo ciemne 330 ml216 kcal
Piwo jasne 330 ml168 kcal
Likier czekoladowy 45 ml155 kcal
Likier miętowy 45 ml155 kcal

Podsumowanie alkoholowych rozważań

Żaden alkohol nie jest dobrą perspektywą dla osób trzymających dietę. Oprócz uzależnienia czy zmniejszenia wydolności organizmu przyczyna się też do szeregu innych następstw przy zatruciach itp. Oczywiście niczego nie powinniśmy traktować z przesadą. Jedno wyjście na piwo z przyjaciółmi nie zniszczy zaraz całej diety i ćwiczeń. Grunt to potrafić stosować umiar.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *