Jakie mięso ma najmniej kalorii – sprawdź który rodzaj mięsa zwiera najmniej a który najwięcej kalorii

W większości polskich domów każdego dnia na stołach gości mięso. Jest ono niezbędnym elementem dobrze prosperującej diety. Jeśli ktoś postanawia zrzucić pare kilogramów, wcale nie musi unikać tego produktu. Mimo że znajdą się zwolennicy całkowitego jego wykluczenia z jadłospisu, to warto się jednak wcześniej nad tym dobrze zastanowić i wgłębić się w informacje na temat kaloryczności mięsa.

Ogromne znaczenie ma wybór mięsa – to po pierwsze. To, jak zostanie przygotowane, jest kluczowym elementem w ilości dostarczonych kalorii do organizmu – to po drugie. Wiele z dostępnych w sprzedaży rodzajów mięsa są źródłem niezastąpionego białka, witamin oraz siły i energii do działania – to po trzecie i najważniejsze.

Które mięso ma zatem najmniej kalorii

Zatem kaloryczność najpopularniejszych mięs w 100 gramach przedstawia się następująco:

  • Cielęcina – 106 kcal
  • Wołowina – 113 kcal
  • Kurczak (filet) – 114 kcal
  • Indyk – 129 kcal
  • Królik – 156 kcal
  • Wieprzowina (schab) – 175 kcal
  • Przepiórka – 192 kcal
  • Kurczak (tuszka) – 201 kcal
  • Baranina – 230 kcal
  • Kaczka (pierś) – 293 kcal
  • Gęsina – 340 kcal

Wartość energetyczna wskazanych wyżej mięs tyczy się oczywiście ich w surowej postaci, bez obróbki, a wiadomo, że nikt w taki sposób ich nie spożywa, więc tak naprawdę dalsze czynności z mięsem mają kluczowe znaczenie. Przyprawy i różnego rodzaju marynaty mogą przyczyniać się do znacznego wzrostu kaloryczności mięsa, dlatego warto wcześniej sprawdzać tabele kalorii.

Najmniej kalorii na mięso chude

Ogólnie w przypadku jakiegokolwiek mięsa, kaloriami są znajdujące się w nich tłuszcze i białka. Wyższa kaloryczność oznacza wyższy procent tłuszczu, ponieważ jeden gram białka posiada 4 kcal, a jeden gram tłuszczu – 9 kcal. Dlatego chude mięso i najczęściej drób będzie posiadał mniej kalorii, a mięsa czerwonego zalecane jest unikać, bo w porównaniu z resztą wypada najmniej korzystnie. Każde mięso jest ogólnie pożywne, bo zawiera wszystkie aminokwasy i jest idealnym źródłem dobrze przyswajalnego białka. Ponadto jest ono najlepszym dostarczycielem witaminy B12, żelaza i cynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *