Które ryby mają najwięcej omega 3 – dowiedz się które ryby są bogate w kwasy omega 3

Kwasy OMEGA – 3 należą do grupy niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych czy inaczej nazywanych w skrócie NNKT. Regulują one poziom lipidów we krwi i tym samym podwyższają funkcję dobrego cholesterolu. Ponadto mają korzystny wpływ na układ krążenia i serce. Pełnią znaczącą funkcję w prawidłowym rozwoju układu nerwowego, w szczególności jeśli chodzi o mózg i wzrok.

Ryby zawierają najwięcej kwasów omega 3

Spożywanie jak największej ilości ryb, jest jedną z możliwości dostarczenia sobie odpowiedniej dawki kwasów Omega – 3. Dlaczego? Bo to właśnie w nich można znaleźć ich najwięcej. Ryby, zwłaszcza morskie są głównym i bezpośrednim źródłem kwasów tłuszczowych z tej grupy. Składniki tłuszczu rybiego obniżają podatność na depresję oraz poprawiają nastrój. Ponadto spełniają one szereg innych ważnych funkcji w organizmie, a mianowicie wzmacniają układ immunologiczny, łagodzą objawy reumatoidalnego zapalenia stawów, astmy, tocznia rumieniowatego, chronią przed niektórymi chorobami nerek a nawet zmniejszają ryzyko zachorowania na raka. Dlatego nie ma wątpliwości – trzeba zwiększyć udział kwasów OMEGA – 3 w codziennej diecie przez spożywanie ryb i owoców morza.

Które ryby i owoce morza mają najwięcej omega 3?

NNKT – gdzie jest ich najwięcej? Na 100g produktu zawartość kwasów przedstawia się następująco:
RYBY

  • Łosoś atlantycki, smażony, wędzony – 1,8g
  • Sardela europejska w oleju – 1,7g
  • Sardynki w sosie pomidorowym – 1,5g
  • Śledź atlantycki – 1,2g
  • Makrela atlantycka, smażona, wędzona – 1,0g
  • Pstrąg tęczowy, smażony, wędzony – 1,0g
  • Ryba miecz – 0,7g
  • Tuńczyk biały, w sosie własnym – 0,7g
  • Płastuga, smażona, wędzona – 0,4g
  • Halibut smażony, wędzony – 0,4g
  • Dorsz atlantycki smażony, wędzony – 0,1g

OWOCE MORZA

  • Małże błękitne, gotowane – 0,7
  • Ostrygi – 0,5
  • Krewetki – 0,3

Ile ryb powinniśmy zjeść żeby dostarczyć organizmowi kwasów omega 3?

Ile trzeba zjeść ryb, żeby dostarczyć odpowiednią ilość omega – 3? Wystarczy 2 albo 3 razy w tygodniu zjeść rybę. Aby osiągnąć rzeczywiste korzyści płynące z ich jedzenia, liczy się regularność. Nawet te, które mają w sobie niższą zawartość zdrowych tłuszczy, jedzone systematycznie, mają lepszy wpływ na organizm ludzki niż to, kiedy zje się łososia raz na jakiś czas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *