You are here:  / Zbilansowana dieta / Zdrowa dieta – ciemne pieczywo

Zdrowa dieta – ciemne pieczywo

Zdrowa dieta – ciemne pieczywo
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Wśród produktów, jakie powinny dominować w zdrowej diecie, nie może zabraknąć ciemnego pieczywa. Jest powszechnie wiadome, że jest ono dużo zdrowsze, ale zdecydowana większość kupujących wybiera białe. Nie zawsze wynika to z lekceważenia zdrowia, czasem jest to tylko kwestia przyzwyczajenia. Wiele rzeczy robi się nieświadomie, jednak zdrowa dieta będzie wymagać zmiany niektórych nawyków.

Białe pieczywo nie jest zdrowe. Nie trzeba z niego rezygnować, ale nie powinno stanowić podstawy codziennej diety, gdyż ciemne pieczywo to bogactwo błonnika oraz witamin z grupy B. Jeśli codzienna dieta będzie się na nim opierać, to wpłynie korzystnie na zdrowie, wspomoże odchudzanie i poprawi samopoczucie. Konieczność zmiany nawyków to niewielka cena za takie efekty.

Czasem wybór białego pieczywa wynika z tego, że niektórym wydaje się ono smaczne, a przecież codzienna dieta musi sprawiać przyjemność. Jednak zanim ktoś zawyrokuje, że zdrowa dieta oparta na ciemnym pieczywie, nie będzie smaczna, powinien się o tym przekonać. Warto spróbować wprowadzić ciemne pieczywo na tydzień i potem ocenić. Większość osób szybko przyzwyczaja się do ciemnego pieczywa, tak jak poprzednio do białego.

Felietony: