You are here:  / Sport I Fitness / Bieganie na nartach

Bieganie na nartach

Bieganie na nartach

Sporty zimowe, takie jak narciarstwo czy snowboard, mimo ogromnej popularności wymagają sporego przygotowania i przede wszystkim… urlopu, w czasie którego możemy wyjechać w góry. Inaczej sprawa ma się w bieganiem na nartach, który to sport można uprawiać na płaskich terenach – nawet w podmiejskim lesie czy parku. I choć jest to sport, który wymaga opanowania pewnej techniki, jego amatorzy zgodnie podkreślają, że przynosi olbrzymią radość i satysfakcję.
Narty biegowe powinny być, przede wszystkim, dobrze dobrane. Sprzedawca w sklepie sportowym pomoże nam dobrać narty do stylu, którym zamierzamy biegać (klasyczny albo łyżwowy; osobom początkującym poleca się styl klasyczny). Jeśli wypożyczamy narty, zapytajmy o radę pracownika wypożyczalni lub instruktora narciarstwa. Osobom całkowicie początkującym poleca się odbycie kilku lekcji z instruktorem, tak aby od razu na początku nabrać dobrych nawyków i nauczyć się podstaw techniki. Nauczenie się podstaw narciarstwa biegowego nie jest trudne – w zależności od indywidualnych predyspozycji może zająć od kilku do kilkunastu godzin. Z pewnością łatwiej będzie osobom, które są już z nartami oswojone, bo np. hamowanie wygląda podobnie w narciarstwie biegowym i zjazdowym. Po opanowaniu podstaw, można już samodzielnie wyruszać na trasy. Jak podkreślają instruktorzy, bieganie na nartach znakomicie poprawia kondycję, angażuje wszystkie partie mięśni i poprawia wydolność organizmu. Jak każdy sport na świeżym powietrzu dotlenia ciało i korzystnie wpływa na odporność. Jeśli nie wiemy, jak wykorzystać czas wolny w słoneczne zimowe weekendy czy ferie, warto przekonać się do biegania na nartach.