Właściwości odżywcze i zdrowotne arbuza.

202
Rate this post
Kolejny z wakacyjnych owoców, który z pewnością ma wielu amatorów – #arbuz – jedz owoce i warzywa i przy okazji przyłącz się do akcji #dbamoklimat
Dlaczego warto jeść arbuza?
– składa się głównie z wody (92% to woda!), węglowodanów i błonnika pokarmowego
– jest bogaty żywieniowo: zawiera witaminy C, z grupy B oraz potas, wapń, fosfor, sód, miedź, żelazo i cynk.
– ma w swoim składzie również likopen – silny przeciwutleniacz, który chroni m.in. przed nowotworami.
– zawiera glutation i cytrulinę, które stymulują odporność. Cytrulina poszerza światło naczyń krwionośnych, przez co zwiększa objętość mięśni w czasie ćwiczeń.
– dawniej, w medycynie ludowej arbuza wykorzystywano w terapii podagry, chorób wątroby i przy trudnościach z wydalaniem moczu
– jego spożywanie wpływa pozytywnie na układ pokarmowy, jest moczopędny i obniża ciśnienie krwi.
– sok z arbuza zawiera enzymy działające ściągająco, dlatego stosuje się go jako naturalny środek oczyszczający, przeciwzmarszczkowy oraz do leczenia stanów zapalnych skóry i wyprysków.
– idealny jako letnia przekąska, składnik koktajli i smoothie oraz dodatek do wody.
Poprzedni artykułAloes cudotwórca
Następny artykułWiosenny przypływ energii
Ewa Adamczyk
Dietetyk z kilkuletnim doświadczeniem. Chętnie udzielę rad i pomocy na temat diety, odchudzania oraz zdrowego trybu życia i zdrowego odżywiania. W razie jakiś pytań lub wątpliwości zapraszam do kontaktu ewa2020adamczyk@gmail.com