Jak zdrowo się odżywiać, gdy pracuje się 12 godzin na dzień?

292
Rate this post

Biorąc pod uwagę ceny…wszystkiego i wzrost kosztów rachunków, to zrozumiałe, że coraz więcej osób sporo i dłużej pracuje. Praca przez 12 godzin dziennie już zasadniczo nikogo nie powinna dziwić. Ale nie oszukujmy się, nie jest to najlepsze rozwiązanie. Wszak każdy powinien mieć czas na wypoczynek, sen i relaks. A gdzie w tym miejsce na zdrowe odżywianie się. Dziś podpowiemy Wam, jak zdrowo się odżywiać, gdy pracujecie tak dużo.

Zdrowa dieta to podstawa

Prawda jest taka, że odpowiednio dobrana dieta ma wpływ na nasze zdrowie. Zmniejsza się ryzyko wielu chorób, choćby serca, ale i maleje ryzyko nowotworu jelit czy cukrzycy. Osoby na zdrowej diecie nie zmagają się z otyłością, która może być śmiertelna (mowa o otyłości powstałej na skutek niewłaściwej diety, a nie zażywania sterydów czy innych produktów leczniczych). Tyle tylko, że pracując dużo, ciężko znaleźć czas na gotowanie. Na szczęście nie oznacza to wcale, że trzeba rezygnować ze zdrowej diety. Przedstawimy Wam kilka fajnych rozwiązań. Ale nim do nich przejdziemy, przypominamy też, że na zdrowy styl życia ma wpływ nie tylko dieta, ale i aktywność fizyczna. Dlatego też należy wprowadzić ruch. Jeżeli dojeżdżacie do pracy autobusem, to wysiądźcie przystanek wcześniej i przespacerujecie się. Warto pomyśleć o zamianie samochodu na rower, choćby elektryczny. Dzięki temu sporo zaoszczędzicie, ale też zrobicie wiele dobrego dla siebie. Zamiast windy wybierajcie schody.

Catering dietetyczny – jakość, smak i zdrowie

Czasami małe rzeczy maja duże znaczenie i czasami szybkie decyzje mogą dawać dużą dobrego. Jeżeli zależy Wam na zachowaniu zdrowia, to zdrowa dieta jest niezbędna, by zmniejszyć ryzyko chorób. Na szczęście nie musicie codziennie gotować zdrowych dań. Doskonałym wyborem jest catering dietetyczny. Dania są nie tylko odpowiednio zbilansowane, ale też bardzo różnorodne i sycące. Do tego wszystkiego przygotowane są na bazie najlepszej jakości składników odżywczych. Możemy Wam polecić tani catering dietetyczny z Wrocławia. Wybierzcie Gastropaczkę. Oczywiście musimy też wspomnieć, że catering może być dostarczony w wybrane przez Was miejsce, choćby do pracy czy domu. Dania są zapakowane i gotowe do zjedzenie. Możecie wybrać opcję na cały dzień. To nadal nie wszystko. Pamiętajcie też, że catering pudełkowy we Wrocławiu to bogata oferta różnych rodzajów menu. Dostępny jest choćby catering dla sportowców, wegetarian, ale i osób mających alergię na gluten czy celiakię. Także uczuleni na laktozę znajdą świetną opcję.

Gotowanie i wekowanie

Oczywiście to nie wszystkie możliwości. Możecie wybrać catering, ale możecie też samodzielnie przygotowywać posiłki, tyle tylko, że przez jeden dzień w tygodniu. Można to zrobić w sobotę czy niedzielę. Wtedy rozpoczynacie proces gotowania pełną parą. Następnie przygotowane dania możecie zawekować bądź zamrozić. A potem każdego dnia wystarczy tylko odgrzać je i gotowe. Trzeba jeszcze przygotować śniadania czy kolacje. To także nie jest problematyczne czy trudne. Wystarczy tylko jogurt, garść musli czy płatków owsianych oraz trochę owoców i gotowe. Całość mieszamy. Pakujemy do pojemniczka i już do pracy możecie zabrać śniadanie i drugiej śniadanie. A na kolacje wystarcz tylko zjeść miks sałat z dodatkiem warzyw. Zamiast mleka krowiego, lepiej wybierać napoje roślinne.

Nieidealna, ale nadal dobra opcja

Czas poznać kolejną opcję. No może nie jest idealna, ale jednak nadal jest dobra. Tutaj polecamy Wam postawić na półprodukty. A więc na bazie warzyw mrożonych możecie przygotować dania. Do różnych kompozycji wystarczy tylko dodać pierś z kurczaka czy indyka i ryż czy kaszę. Możecie też jadać na obiady mięsa wolnogotowane z dodatkiem bukietu warzyw. Na przekąskę sprawdzi się garść orzechów i jogurt naturalny. Wieczorem możecie przygotować sałatkę owocową z dodatkiem jogurtu, a potem podzielić na kilka porcji i już śniadanie i deser gotowy. Warto jeszcze przygotowywać różnego rodzaju gęste koktajle na bazie warzyw, owoców z dodatkiem jogurtu czy soku tłoczonego. Są nie tylko obłędne w smaku, ale też bardzo zdrowe.