You are here:  / Diety / Diety Bananowe

Diety Bananowe

Dieta bananowa jest jedną z najpopularniejszych zdrowotnych trybów odżywiania. Artykuł jest podzielony na sześć części, dzięki czemu widza przedstawiona jest w sposób uporządkowany.

Zalety diety bananowej

Aby moc z powodzeniem zastosować dietę, musimy poznać jej zalety, jakie może ze sobą nieść. Bardzo ważne jest, abyśmy pozytywnie podeszli do naszej przyszłej diety. Jest to możliwe, jeżeli zapoznamy się z jej głównymi zaletami.

Na pewno pierwsza i zasadnicza zaleta to szybka utrata wagi. Osoby z nadwaga i otyłością mogą zastosować ta dietę przez pierwszy okres odchudzania, aby nabrać chęci do dalszej walki, ponieważ efekty są widoczne praktycznie po kilku dniach. Przewidywana utrata wagi to zazwyczaj jeden kilogram. W związku z tym w pierwszym okresie osoba stosująca dietę traci szybko wagę, co zbliża ja do celu.

Kolejna zaleta to niewątpliwe oczyszczenie organizmu z toksyn, które zebrały się z poprzedniego sposobu odżywiania. Zazwyczaj nie dbamy o to, co pozostaje w naszych jelitach po niezdrowym jedzeniu. Ta dieta pomaga oczyścić je ze wszystkich zbędnych składników. Kolejna zaleta to szybkie i skuteczne ograniczenie nadmiernego apetytu. Płatki owsiane są niezwykle sycące, co pomaga zmniejszyć ilość spożywanych posiłków.

Ponadto jest to dieta nieskomplikowana. Posiłki są w miarę jednakowe, nie musimy martwic się o liczenie kalorii w spożywanych pokarmach. Muszę wspomnieć jeszcze o efekcie zdrowotnym stosowania tej diety. Dzięki bananom poziom potasu w organizmie podnosi się, co sprzyja ochronie przed zawalem serca, wspomaga prace układu nerwowego. Pamiętajmy również, że dieta ta dostarcza nam duże ilości mikroelementów, które korzystnie wpływają na nasz organizm.

Wady diety bananowej

Jakie wady ma dieta bananowa? Tego dowiemy się z poniższego tekstu.

Przede wszystkim problemem jest to, że jest ona monotematyczna – opiera się jedynie na konkretnych typach produktów. Spożywanie ich w nadmiarze może być niekorzystne dla organizmu, ponieważ nie dostarczamy wtedy innych składników mineralnych niż te z bananów, płatków owsianych i miodu.

Brak niektórych witamin i mikroelementów możemy przyczynić się do powstawania chorób a przede wszystkim osłabić nasz organizm.

Kolejna wadą może być ograniczony dostęp do tej diety dla osób chorujących na cukrzyce oraz takich, które mają tendencje do wzrostu poziomu cukru we krwi. Codzienna duża dawka węglowodanów może wpływać bardzo niekorzystnie na ich stan zdrowia i konieczność zwiększenia dawek insuliny u chorych na cukrzyce. Dieta ta nie powoduje zwiększonej chęci do aktywności fizycznej, co może prowadzić do ograniczonej utraty wagi. To zaś może powodować stres i zdenerwowanie osoby na diecie, gdyż efekty nie będą tak szybko widoczne. Wadą może być również to, że nie możemy jej stosować zbyt długo, gdyż może dojść do zawyżenia norm danych składników odżywczych w naszym organizmie. Możemy np. przekroczyć dozwolony poziom potasu. Nadmierna obecność żadnego ze składników nie jest korzystna dla naszego zdrowia.

Decydując się na jakąś dietę musimy być świadomi jej wad, gdyż to może nam pomoc uniknąć problemów zdrowotnych w przyszłości, które wynikałyby z jej stosowania.

Teraz zdecyduj, znając zarówno wady jak i zalety diety bananowej, czy jesteś nią zainteresowany/a. Jeśli tak, to zapraszam do do zapoznania się z trybami żywienia.

Stosowanie diety – wersja I

Dieta bananowa polega na jedzeniu na śniadanie, obiad i kolację, porcji Muesli. Na drugie śniadanie oraz podwieczorek spożywamy jedno małe jabłko. Konieczne jest picie dużej ilości wody (około 1,5litra) w czasie całej diety.

Do Muesli dodajemy 3 łyżki płatków owsianych, połowę banana, szklankę maślanki lub jogurtu oraz łyżkę miodu. Dietę można stosować przez okres maksymalnie siedmiu dni. Dietetycy, którzy opracowali dietę bananową obiecują utratę 1 kilograma wciągu jednego dnia.

Stosowanie diety – wersja II

Te wersje diety bananowej możemy stosować przez maksymalnie miesiąc, przy czym utrata wagi to około 6-7 kilogramów. Polega ona na tym, że w ciągu całego miesiąca spożywamy jedno i to samo śniadanie-1 banan oraz szklanka wody mineralnej. Pozostałe posiłki spożywamy według uznania.

Surowo zabronione jest jednak jedzenie słodyczy oraz picie alkoholu. Nabiał należy spożywać w niewielkiej ilości.

Podsumowanie

Dieta bananowa pomimo swojego wieku jest wciąż popularna, głównie za sprawą prostoty oraz szybkich efektów. Jeżeli nie masz zamiaru męczyć się przy liczeniu kalorii a banany to Twój ulubiony owoc, to na co jeszcze czekasz?