You are here:  / Diety / Dieta ziemniaczana

Dieta ziemniaczana

Dieta ziemniaczana jest dietą, która zyskuje coraz więcej zwolenników. Jest przeznaczona dla osób chcących zrzucić kilka kilogramów. Te najbardziej popularne diety ziemniaczane powinny być spożywane przez dwa tygodnie. Kartofle znajdują zastosowanie w niskokalorycznych posiłkach. Aby przekonać się do diety ziemniaczanej, powinniśmy poznać podstawowe zalety i dobrodziejstwa ziemniaka. Wbrew stereotypowi, że kartofle tuczą, warto wiedzieć, że posiadają pięć razy mniej kalorii niż makarony i kasze. Jedzone bez tłustych sosów, naprawdę są niskokaloryczne. Ich wartość kaloryczna wynosi zaledwie 70 kcal. Warto tutaj wspomnieć, że 1 kcal = 4,19 kJ.

Dobrodziej – ziemniak

Podstawowym składnikiem ziemniaków jest skrobia ( 18%). Jest to produkt odkwaszający, który zawiera bogactwo witaminy C. To, o czym należy wiedzieć to fakt, że wszystkie najbardziej korzystne składniki kartofla są zgrupowane tuż pod jego skórką i dlatego należy je bardzo cienko obierać. Najlepiej jest gotować je w mundurkach. Z racji tego, że ziemniaki są jedną z najczęściej jadalnych roślin na świecie, warto zastanowić się nad zastosowaniem wspaniałej diety ziemniaczanej.

Wpływ diety ziemniaczanej na organizm

Jak już sama nazwa sugeruje, głównym składnikiem diety jest ziemniak. Z diety ziemniaczanej powinny skorzystać osoby borykające się na co dzień z dolegliwościami układu pokarmowego. Dieta ziemniaczana łagodzi następujące dolegliwości:

  • zaparcia,
  • wrzody żołądka,
  • wrzody dwunastnicy,
  • niestrawność.

Osoby, które zdecydowały się na dietę ziemniaczaną, zauważyły u siebie poprawę samopoczucia. Ich organizm oczyścił się z toksyn. Dieta ta doskonale wpływa na włosy i paznokcie. Kolejnym powodem przejścia na dietę ziemniaczaną jest fakt, że warzywo to posiada cenne dla organizmu białko, potas, magnez oraz węglowodany.

Potrawy dozwolone w diecie ziemniaczanej

Dieta ziemniaczana powinna trwać dwa tygodnie. W ciągu tego czasu powinniśmy zrzucić od 3 do 4 kilogramów. Jak powinien wyglądać jadłospis diety ziemniaczanej? Wiadomą sprawą jest, że nie będziemy spożywać samych kartofli. Kuracja ziemniaczana powinna składać się z trzech posiłków głównych. W diecie ziemniaczanej wolno spożywać przekąski, wśród których mogą się znaleźć:

  • herbatniki,
  • krakersy,
  • sucharki,
  • wafle ryżowe,
  • jogurty naturalne.

Dieta ziemniaczana pozwala także na spożywanie surowych warzyw w postaci ogórka, pomidora, marchwi, oraz owoców w postaci jabłka, grejpfruta, kiwi oraz melona.

Ziemniaki w różnej postaci

W diecie ziemniaczanej powinno zjadać się ziemniaki w różnej postaci. Najlepiej jeśli będą to ziemniaki gotowane w mało solonej wodzie, lub też pieczone na grillu. Dieta ta pozwala na spożywanie kartofli smażonych na oliwie z oliwek. Do kartofli warto podawać sporo cebuli, szczypiorku oraz papryki.

Zdaniem wielu dietetyków, w diecie ziemniaczanej nie powinno zabraknąć również batatów. Są to tzw. słodkie ziemniaki, które są źródłem błonnika rozpuszczalnego, pektyny, który utrudnia wchłanianie cholesterolu w przewodzie pokarmowym, oraz nierozpuszczalnego, który chroni nasz organizm przed zaparciami oraz zmniejsza ryzyko raka okrężnicy. Bataty posiadają wysoką zawartość beta-karotenu, który z kolei zapobiega chorobom serca i nowotworom.

Dieta ziemniaczana bogata w bataty pozwoli nam wzmocnić nasz organizm i dostarczyć tego, co najważniejsze dla naszego zdrowia.

Bataty należy dusić na małym ogniu w odrobinie wywaru i rozgniatać bez odlewania.