Mity o odchudzaniu

212
Rate this post

Każdy ,kto chociaż raz próbował stosować diety odchudzające musiał słyszeć o kilku „fundamentalnych” zasadach ,które na 100 % spowodują szybka i co najważniejsze trwałą utratę wagi.

Jedną ze złotych „zasad” jest częste uprawianie seksu, które o dziwo podczas jednego stosunku pozwoli nam na stracenie około 300 kalorii. Jakże byłoby to przyjemne odchudzanie ,gdyby było to prawdą

Niestety liczba utraconych kalorii podczas tych kilku minut jest mniejsza, znacznie mniejsza i wynosi zaledwie 20-30 kalorii. Cóż może nie jest to super patent na odchudzanie, ale jakże przyjemny .

Spożywanie dużej ilości wody spowoduje zapchanie żołądka . O ile jakaś cząstka prawdy tkwi w tym pomyśle , to warto zastanowić się nad sensem wypijania 4-5 litrów niegazowanej wody dziennie i porzucenie jedzenia. Spożywanie takiej ilości wody, wiąże się z jej częstym wydalaniem. Co prawda oczyścimy swój organizm z toksyn ,zmusimy nerki i wątrobę do aktywniejszej pracy ,ale do organizmu nie będziemy dostarczać wszystkich potrzebnych składników pokarmowych , witamin przez co nabawić możemy się anemii i innych dolegliwości.

Podjadanie między posiłkami powoduje tycie . Pytanie co podjadamy, wiadomo jeśli słodycze ,chipsy czy inne tłuste czy słodkie „fanty” wskazówka wagi polecieć może do góry. Wszystko zależy od tego co i ile jemy. Kilka orzeszków czy jabłko na pewno nie wpłynie negatywnie na naszą sylwetkę.

Chcesz schudnąć? Zacznij palić . Fakt palenie chwilowo hamuje apetyt, ale na samym dymku żyć się nie da. Organizm potrzebuje jedzenia czy tego chcemy czy nie,a palenie wpływa niekorzystnie na cały organizm ,do tego do najtańszych nie należy – zakładając palenie jednej paczki dziennie za około 11 złotych ,miesięcznie wydajemy prawie 400 złotych na papierosy , co rocznie daje liczbę prawie 5 tysięcy . Chyba nie warto

Jedzenie po 18 powoduje tycie. Ktoś kiedyś powiedział,że nie je po 18 ,bo to nie zdrowe. Przyjęło się więc, że skoro nie zdrowe to na pewno powoduje tycie. Sęk w tym,by ostatni posiłek spożywany był 3 godziny przed pójściem spać , tak by nasz żołądek i cały układ trawienny spokojnie przygotował się na zwolnioną pracę podczas naszego snu. Jeśli chodzimy spać o 1 w nocy ,a ostatni posiłek zjemy o 18 spowoduje to tylko to,że albo będziemy podjadać w nocy ,albo rano rzucimy się głodni na jedzenie. Bez sensu. We wszystkim trzeba znać umiar i kierować się swoim zdrowiem ,a nie odgórnie narzuconymi godzinami.

Jedzenie lodów waniliowych spowoduje szybką utratę wagi . Ciekawy pomysł, szkoda,że nie realny . Faktem jest to,że podczas jedzenia lodów organizm musi troszeczkę szybciej pracować, by ogrzać nas .Różnica temperatur między deserem ,a temperaturą ciała jest inna, niestety lody są kaloryczne i czy chcemy czy nie, raczej od nich nie schudniemy .

„Pakowanie” na siłowni zrobi z nas super gwiazdy- o ile trening i wysiłek fizyczny wskazany jest w życiu codziennym, nie tylko podczas odchudzania , to bez odpowiedniej diety raczej nie schudniemy. Zamienimy swoją tkankę tłuszczową w mięśniowa, lecz pomijając zmianę w budowie ciała , waga raczej niekoniecznie się zmieni na naszą korzyść – efekt nabrania masy mięśniowej często bowiem wiąże się z przybraniem na wadzę- mięśnie swoje ważą.

Mitów na temat odchudzania jest tysiące ,ważne jest to by odchudzać się z głową ,a nie z przesądami ,które nic nie wniosą do naszej kuracji.