Lepsza dieta czy tabletki na odchudzanie?

194
Rate this post

Dieta Atkinsa

Konstruktorem tej diety jest Robert Atkins (amerykański doktor). Dieta Atkinsa znamionuje się małą zawartością węglowodanów (cukry pierwszego rzędu i złożone) i gigantycznej zawartości tłuszczy oraz białek. Wedle lekarza tycie wywoływane jest przez wzburzanie tłuszczów z cukrami i białkami. Przy wykorzystywaniu tej diety nie spożywa się ziemniaków, owoców, past, pieczywa, kofeiny, węglowodanów, słodyczy. Trzeba tudzież pić przynajmniej dwa litry wody na dzień, która płucze nerki i pomaga oczyścić organizm z toksyn. Wolno jeść wszelkie gatunki mięs, plonów morza, jaj, serów pleśniowych, a również wszystkie tłuszcze roślinne. Dieta Atkinsa cechuje się niezwykle małą kompozycją węglowodanów a z tego powodu koryguje poziom cholesterolu, zdecydowanie znacznie obniża poziom cukru we krwi oraz niebezpiecznie obniża ciśnienie tętnicze. Polecana jest pacjentom po zawałach. Dieta ta umożliwia zrzucenie nawet pięciu kilogramów w ciągu jednego miesiąca. Nie można jej wykorzystywać dłużej aniżeli rok albowiem jej dłuższe stosowanie zwiększa ryzyko wystąpienia takich chorób jak miażdżyca oraz próchnica.
Dieta Atkinsa nie różni się nadmiernie dużo od programu żywieniowego medyka Haya, oparta jest na zasadzie agregowania białek oraz węglowodanów. Jest oparta w kluczowej mierze na spożyciu ogromnej ilości wody i mięs, plonów morza oraz serów. Dieta popiera unikanie używek, do jakich zaliczamy kawę, herbatę i alkohol. Dzięki zastosowaniu się do reguł diety wolno utracić około dwóch kilogramów w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia. Za ojca tej terapii uznaje się dietetyka Roberta Atkinsa, który odnalazł, że sposobne zestawiane ze sobą różnych czynników powoduje ich szybsze spalanie.

Dieta białkowa

Każdy homo sapiens powinien dla samego już wigoru, a nie tylko dla wyglądu, zadbać o utrzymanie harmonijnej wagi ciała. Bezcelowe kilogramy niepotrzebnie obciążają stawy i kręgosłup, są też jedną z głównych przyczyn tak zwanych chorób cywilizacyjnych. Jeśli niemniej jednak nie ma się odrobiny czasu na staranne kreowanie jadłospisu każdego dnia, to waga ekspresowo zaczyna wskazywać coraz większe cyfry. W szeregu przypadków jednym rozwiązaniem w takich przypadkach są w stanie okazać się rozmaitego typu diety. Atrakcyjnych programów dietetycznych nie brakuje w prasie kolorowej. Zwykle jest to temat miesiąca na początku lata lub ewentualnie wiosny. Chociaż zawsze w największym stopniu hipnotyzujące są diety cud, to jednakże o wiele lepszym pomysłem jest wybranie mniej radykalnej diety. Do takiej z pewnością kategoryzuje się dieta białkowa, która skrupulatnie dogląda tego, co spożywamy. Sama nazwa uwydatnia, na jakim składniku koncentruje się dieta. Chodzi tutaj i białka, które są wymagane dla jakiegokolwiek człowieka.
Dieta białkowa powinna zakładać najczęściej utratę do około jednego kilograma w ciągu każdego tygodnia odchudzania. Każdego dnia zaś powinna dostarczać organizmowi niezbytecznych węglowodanów, białek i tłuszczów i drogocennych mikroelementów. Dlatego właściwym pomysłem jest dieta białkowa, ponieważ to oczywiście do trawienia białek organizm zużywa najwięcej energii a przy tym odchudzanie staje się pewniejsze. Tym samym motywujemy organizm, aby funkcjonował odpowiedniej, męczył się i spalał coraz to więcej czynników białkowych. Spoglądając na leżący wokół świat i ludzi, którzy w nim egzystują wolno dopatrzeć się wielu czynników wskazujących na globalne problemy z otyłością. Taki stan kwestii jest dosadnie połączony z nieodpowiednim stylem życia, a dokładniej rzecz charakteryzując niezdrowym sposobem żywienia. Nic zadziwiającego, że problematyka diet jest na porządku powszednim.

Dieta Dukana

Wszyscy perfekcyjnie dziś zdajemy sobie sprawę z tego, jak bardzo trudno jest zrzucić zbędne kilogramy. I chociaż w tym celu korzystać jesteśmy w stanie z wielu kuracji odchudzających, to jednak nie każda z nich zapewnia nam upragnione efekty. Od niedawna nadzwyczajne zainteresowanie wzbudza dieta Dukana, z którą możemy się też zetknąć pod postacią diety proteinowej bądź białkowej.
Dieta białkowa została skonstruowana przez Pierre Dukana, legendarnego francuskiego lekarza. To oczywiście ten fachowiec dotarł do wniosku, że jedzenie protein oraz limit ilości węglowodanów i tłuszczy ma okazję być kluczem do szczupłej oraz urodziwej postury.
Dieta Dukana to aktualnie najbardziej popularna dieta. Nie ma chyba osoby, która nie znałaby choć samej nazwy lub nie wiedziała na czym ta dieta polega, mimo, że nie każdy się odchudza. Dieta Dukana polega w szczególe na tym, by jeść wedle wskazanych przez dietę norm. Inaczej podzielona jest na trzy cykle. Cykl pierwszy to jedzenie samego białka. Jedynie nabiał inaczej mięso, sery, mleko, jogurty. Wszystko beztłuszczowe, a więc jak najbardziej sprzyjające chudnięciu. Następnie przekładamy każdy dzień, jeszcze jednym ale z uruchomieniem w proces jedzenia warzyw. Czyli białko, a następnie białko i warzywa. Jeżeli już uzyskamy wymarzoną wagę to możemy dostarczyć do prowadzonej przez nas diety jeszcze parę dozwolonych towarów i normować własną dietę. Na koniec, czyli już po procesie stabilizacyjnym mamy dietę w zasadzie na większość życia. Najzwyczajniej w świecie przez jeden dzień wracamy do jedzenia samego białka żeby ustabilizować sobie proces odchudzania i proces po odchudzaniu. Niby łatwe, ale na tę dietę potrzeba wiele wytrwałości.

Dieta na odchudzanie

Wiele zjawisk społecznych powiązanych z zachowaniami ludzkimi ma niezmiernie charakterystyczny przebieg, który nie zawsze słuszny jest z logiką oraz rozważnym zachowaniem. Dzieje się tak zwłaszcza w przypadkach, które dotyczą rzeczy atrakcyjnych oraz istotnych dla każdego człowieka. Jednym z takich trendów, jaki stał się słynny parę lat temu oraz przybiera coraz bardziej na sile, jest zdrowy tryb egzystencji. Jest to akurat jedna z tych nielicznych stylów, która ma korzystne przesłanie oraz dla ludzi ma prawo mieć niezwykle właściwe efekty poddanie się takiej modzie. A elementem takiego trybu życia jest właściwa dieta na odchudzanie, która pozwala na zgubienie zbędnych kilogramów oraz utrzymanie wagi na możliwym przez człowieka poziomie.
Same natomiast diety w przeciągu lat ulegają nieustannym metamorfozom. Jest ich aktualnie tysiące, jeśli nie więcej. Niekiedy jedne z nich przebijają się do szerszego grona i pozyskują większe grono stosujących, ponieważ dają widoczne i szybkie efekty. Ostatnim przebojem w tej dyscyplinie jest bez wątpienia dieta tzw. Dukana. To, czym najbardziej przekonuje do siebie ludzi, jest to, że w jej pierwszym etapie pozwala na prędkie stracenie gigantycznej ilości kilogramów oraz to bez wykorzystywania głodówki. Wprowadza tylko ograniczenia, czego nie można konsumować, a co jest wskazane. Ten etap jest w największym stopniu ponadprzeciętny i jego efekty wzbudzają entuzjazm u wykorzystujących. Niepewne jest to, że żeby w pełni wykorzystać jej działanie, trzeba być dalej konsekwentnym oraz realizować następne etapy, a nie tylko zatrzymać się na tym pierwszym. Osoby, które mają problem z przesadną wagą, które zdają sobie z tego faktu oraz chcą coś z tym uczynić, ponieważ im w jakiś stopniu przeszkadza to w powszednim funkcjonowaniu, mają do wyboru co najmniej parę możliwości, jak to dokonać. Najdroższe, w największym stopniu inwazyjne i raczej najmniej rekomendowane jest operacyjne usunięcie warstw tłuszczu.

Dieta na masę

Jakikolwiek ze znanych systemów odchudzania opiera się na dokładnie określonym jadłospisie, który jest napełniony przymusem akceptowania jak największej ilości płynów. Wśród znanych programów odchudzających można dokonać nadzwyczaj ogólnej klasyfikacji, pozwalającej na wypunktowanie tak nazywanych diet błyskawicznych i programów przynoszących wyniki przy długofalowym stosowaniu. Każda dieta posiada swoje walory, ale większość z nich wiąże się też z pewnymi niedoskonałościami.
Nie ma diety imponującej, każda ma swoje cele i dedykowana jest dla innej osoby. Wskutek tego każdy musi dopasować dietę do własnych wymogów. Porządnym przykładem jest dieta na mase, inaczej inny sposób odżywiania. Na ogół dieta kojarzy się z odchudzaniem. Natomiast sposób na przybranie masy to całkiem inny styl odżywiania. Wykorzystywany najczęściej przez sportowców, którzy pragną nabrać masy mięśniowej. Kulturyści oraz osoby ćwiczące na siłowniach świetnie wiedzą, o jakiej diecie mowa. Musi ona być bogata w węglowodany, tłuszcze oraz białka. Zwiększanie racji żywieniowych to stereotypowe zjawisko przy tego rodzaju diecie. Nie można zapominać o treningach, bo sama dieta na mase może wywołać przyrost tkanki tłuszczowej. Każdy, kto chce wykorzystywać ten typ odżywiania musi racjonalnie porcjować posiłki i dostosowywać je do swojej postury i do treningów. W tym celu użytkuje się także rozmaite odżywki, aby wspomóc w konwersji przyjmowanego pokarmu na energię i siłę, która pozostanie użyta w trakcie treningu do tego, by zbudować tkankę mięśniową.

Dieta kopenhaska

eta kopenhaska od pewnego czasu napawa się wybitnie gigantycznym zamiłowaniem pośród osób, które fantazjują o szczupłej i zgrabnej sylwetce. I choć ta terapia odchudzająca ma zarówno zwolenników, jak oraz przeciwników, to jednak coraz częściej zaznaczane są jej zalety. Jedną z największych korzyści, naturalnie prócz utraty zbędnych kilogramów, jest również redukcja cellulitu.
Dieta kopenhaska jest dietą dość restrykcyjną, ale to naturalnie dzięki temu zezwala na osiągnięcie wymarzonej postury w relatywnie zwięzłym odcinku czasu. Cała kuracja trwa zaledwie dwa tygodnie, a w tym czasie można zaprzepaścić od kilku do nawet kilkunastu zbędnych kilogramów.
Dieta kopenhadzka raduje się jednak zainteresowaniem też z tego powodu, iż pozwala na redukowanie niepożądanej skórki pomarańczowej. Jak zapewne powszechnie wiadomo, z cellulitem wojuje pokaźna ilość kobiet w różnym wieku. Dieta kopenhaska zezwala w takim razie nie tylko na gubienie kalorii, ale też na ograniczenie cellulitu, to właśnie dzięki czemu skóra staje się bardziej jędrna oraz zdrowa.
Żeby odnieść bardzo dobre wyniki z diety kopenhaskiej, należałoby też po zakończeniu terapii pomyśleć o przemianie uprzednich przyzwyczajeń żywieniowych. Dieta z małą zawartością tłuszczu w połączeniu z aktywnością fizyczną z pewnością zezwoli nam już na zawsze nasycać się szczupłą posturą. Wedle dietetyków dieta kopenhaska jest dietą o niskiej zawartości kalorii i węglowodanów, z tego w następstwie tego względu nie powinna być ona stosowana przez osoby prowadzące aktywny tryb życia lub pracujące fizycznie. Jeśli sport jest naszą pasją, ale marzymy o osiągnięciu chudej sylwetki, wtenczas na czas przejścia na dietę kopenhaską, powinniśmy zrezygnować z aktywności fizycznej.

Dieta norweska

Dieta norweska pozwala osiągnąć zadowalający efekt, jeżeli je się wyłącznie artykuły dozwolone, których ilość nie jest znacząca. Przerwanie diety nie umożliwia dalszej kontynuacji. Należy stale rozpoczynać ją od samego początku. To właśnie dzięki zastosowaniu tej terapii odchudzającej można podnieść konwersję materii, ale trzeba się wykorzystywać do wyznaczonych reguł. Dieta opiera się na jak najogromniejszym spożyciu owoców grejpfruta. Można swobodnie jeść wszelkiego rodzaju surówki, których głównymi składnikami są seler naciowy, marchew, pomidor oraz ogórek konserwowy. Spożywane mięsa powinny być ugotowane bądź grillowane bez wszelkiego dodatku tłuszczu. W trakcie kuracji norweskiej powstrzymujemy użycie soli. Na domiar tego nie słodzimy jakichkolwiek preparowanych napojów. Wolno jeść jaja, ale wyłącznie gotowane, pijemy kawę bez śmietanki oraz w całości rezygnujemy z kolacji. Przez co takie działanie zezwala w szybkim czasie zrzucić bezużyteczne kilogramy. Stosowanie się do diety ekspresowo przynosi wyczekiwane efekty dla każdego.
Niewielu ludzi pewnie wie, jak gigantyczne przesłanie dla harmonijnego funkcjonowania ma waga człowieka słuszna w stosunku do wzrostu i płci i wieku. Homo sapiens, który nie wykazuje ani nadwagi ani niedowagi znamionuje się odpowiednim poziomem siły i dobrą kondycją. Kiedy pojawiają się kłopoty z nadwagą – dieta norweska wydaje się najlepszym, w największym stopniu racjonalnym wyborem. Wypada niemniej jednak pamięta, że sama dieta to nie powodzenie. Treningi, motywacja oraz upór w staraniach powiązanych ze zrzuceniem wagi – to przepis na sukces. Zatem mając problemy z wagą, nie można się poddawać. Nie wolno również cechować się słomianym zapałem, ponieważ to na niedużo się zda.

Dieta cukrzycowa

Dieta figury chorej na cukrzycę z początku nie różni się od diety wykorzystywanej przez stereotypowego człowieka. Nie ma bowiem artykułów konstruowanych tylko i wyłącznie z myślą o diabetykach. Jadłospis niemniej jednak musi opierać się na paru znaczących zasadach, pomiędzy innymi nadzwyczaj ważne jest zwracanie uwagi na to, by zachowywać należyte proporcje energetyczne między pojedynczymi czynnikami odżywczymi. W odżywianiu osób chorych na cukrzycę wszystkie wartości powinny być dostarczane w wskazanych ilościach. Dieta cukrzycowa to węglowodany, które powinny w takim razie stanowić około pięćdziesięciu procent dobowej wartości energetycznej, tłuszcze około trzydziestu procent, a spożycie białek powinno ograniczać się do dziesięciu procent dziennego zapotrzebowania na ten czynnik. Z diety natomiast wypada wyeliminować wszelkie potrawy wysokobiałkowe i wysokotłuszczowe.
Oczywiście przygotowane posiłki muszą być w miarę możliwości jak najbardziej urozmaicane, ponieważ w ten sposób przekażmy organizmowi jeszcze większej ilości pomocnych witamin i mikroelementów. Cukrzyk ma prawo w związku z tym sięgać po owoce, warzywa, nabiał. Słodycze i różnorodnego typu używki trzeba ograniczać od bezdyskusyjnego minimum.
Popiera się, aby dania w diecie diabetycznej były jadane częściej i w nieco mniejszych ilościach. Posiłki wolno akceptować w odstępie około trzech – czterech godzin. W ten sposób nie tylko wolno wyzbyć się uczucia głodu, ale także pomniejszać stężenie glukozy w organizmie. Na ogół w żywieniu osób cukrzycowej oferowane są trzy posiłki, mianowicie śniadanie, obiad i kolacja. Wolno także sięgnąć po dwie, trzy nieduże zakąski w ciągu dnia. Osoby przebywające na diecie diabetycznej muszą do tego pić pokaźne ilości wody mineralnej. Wolno także dosięgać po soki owocowe, a też po herbatę oraz kawę, ale bez dodatku cukru.

Dieta south beach

Osoby, które ubóstwiają jarzyny i owoce i równocześnie marzą o prędkim rezultacie muszą zdecydować się na dietę south beach. Jest to niskokaloryczna dieta, która wspiera w prędkim czasie zrzucić zbyteczne kilogramy. Dieta south beach składa się z trzech etapów, z jakich każdy charakteryzuje się innym podejściem do odżywiania. Sporo kultowych gwiazd światowego rozmiaru zdecydowało się na tą oczywiście dietę. Koronnym warunkiem skuteczności diety jest picie około dwóch litrów na dzień wody niegazowanej oraz konsumowanie mięs, owoców oraz ogromnej ilości warzyw. Limit w spożywaniu wynosi niedużo ponad tysiąc kalorii. Podstawą całej terapii odchudzającej jest jedzenie ogromnej ilości rześkich owoców, jarzyn, razowego pieczywa, mięsa oraz ryb. Produktami, które są zabronione to przede wszystkim jaja, mleko, węglowodany, tłuszcze zwierzęce, jasne wyroby piekarski oraz używki rodzaju napój alkoholowy lub kawa. W trakcie pierwszego tygodnia stosowania kuracji konsumujemy wyłącznie owoce, które muszą być świeże, kolejny tydzień wolno stopniowo wprowadzać warzywa i produkty zbożowe czy chude mięso. Dieta trwa przez okres około trzech tygodni, powoli odzwyczajamy się od jedzenia artykułów zabronionych.
Często decydując się na jakąś dietę, czynimy to wobec tego, że ktoś nam ją polecił. Jeżeli koleżance udało się stracić kilka kilogramów na pewnej diecie, z nadzieją i my zaczynamy ją stosować. Gdy jakaś dieta polecana jest przez gwiazdy- ludzi ślicznych, szczupłych oraz sławnych- wtenczas rozpoczyna się ona radować niezwykle dużym powodzeniem. Dieta south beach kwalifikuje się właśnie do takich diet.

Dieta montignaca

Zdrowa dieta to w szczególe dieta należycie zbilansowana. Świadczy to, że jest dostatnia we wszystkie składniki odżywcze niebezużyteczne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dieta montignaca stworzona przez kardiologa Michaela Montignaca opiera się na doborze towarów, które mają limitowany skład indeksu glikemicznego. To naturalnie dzięki temu pomniejsza się apetyt. Co więcej dieta zezwala na osiągnięcie harmonii w ciele. Polepsza się też sen osoby stosującej dietę.
Zamiast w następstwie tego w pogoni za zdrowiem i chudą figurą torturować się różnymi dietami cud, warto najzwyczajniej w świecie zmienić parę przyzwyczajeń żywieniowych. Przede wszystkim możemy ograniczać towary wysokoprzetworzone oraz kupować w sklepie te, które obejmują jak najmniej konserwantów i syntetycznych pigmentów. Być może nie wyglądają one tak apetycznie, ale z pewnością są zdrowsze. Oprócz tego warto bułki pszenne zamienić na te wieloziarniste, najpoprawniej pieczone z mąki z pełnego przemiału. Obejmują znacznie więcej błonnika i cukrów złożonych. To właśnie dzięki temu na dłużej pozostawiają uczucie sytości. Nabiał najprzyzwoiciej kupować chudy, jednak należy uważać na artykuły light, które są oprócz tego dosładzane, w celu poprawienia smaku. W miejsce słodyczy na deser zjedzmy raczej owoce. Jeśli mamy chętkę na lody, prawidłowiej wyłonić sorbet. Należałoby też wzbogacić własną dietę o ryby oraz owoce morza. Kiedy decydujemy się na odchudzanie, nasz jadłospis będzie żądał wprowadzenia paru metamorfoz. Ewidentnie wielokrotnie wydaje nam się, że powinniśmy gruntownie zrezygnować z potraw, które do chwili obecnej spożywaliśmy. Myślimy, że trzymanie się diety będzie dokuczliwe. Stanie się tak jednak jedynie wówczas, kiedy zdecydujemy się na bardzo radykalne ograniczenie ilości akceptowanych kalorii czy też wyeliminowanie jakiś produktów. Dieta montignaca skupia się na obniżce glikemicznego indeksu. Trzeba o tym nie zapominać wybierając artykuły do spożycia.

Poprzedni artykułMity o odchudzaniu
Następny artykułDieta na dobry humor
Ewa Adamczyk
Dietetyk z kilkuletnim doświadczeniem. Chętnie udzielę rad i pomocy na temat diety, odchudzania oraz zdrowego trybu życia i zdrowego odżywiania. W razie jakiś pytań lub wątpliwości zapraszam do kontaktu ewa2020adamczyk@gmail.com