You are here:  / Dieta krajowa 2019 / Tajemnice słodkiej reklamy

Tajemnice słodkiej reklamy

Tajemnice słodkiej reklamy
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Tajemnice słodkiej reklamy

„Nie ma jednej definicji reklamy. Wszystko zależy od tego, z jakiej płaszczyzny spojrzymy na zagadnienie komunikowania się firmy z otoczeniem. Inaczej będą definiowali reklamę ekonomiści, psychologowie, socjologowie, prawnicy czy specjaliści od marketingu. Zazwyczaj intuicyjna reklama definiowana jest jako element działań marketingowych i rozumiana jako taka forma komunikacji z otoczeniem biznesowym, która animuje sprzedaż. Wiadomo, że komunikacja opiera się na medium, za pośrednictwem którego przesyła się komunikaty. Znalezienie skutecznego medium jest znalezieniem pomysłu na skuteczną reklamę.

W mediach elektronicznych reklama budzi coraz więcej niechęci. Wielu odbiorców korzysta z rozmaitych urządzeń, pozwalających na nagrywanie treści i odtwarzanie ich z pominięciem reklam lub dających możliwość ich szybkiego przewijania. Czytelnictwo prasy drukowanej spada gwałtownie. Reklama radiowa zanika na rzecz komunikacji internetowej. Pozostają jeszcze rozliczne media outdoorowe i coraz bardziej rozwijający się słodki marketing.

Słodki marketing oferuje reklamowe artykuły, po które odbiorcy komunikatu sięgają często i bez uprzedzeń. Wszelkiego rodzaju słodycze reklamowe są zawsze bardzo chętnie przyjmowane. Niezależnie od tego, czy są to praliny belgijskie, michałki, galaretki, lizaki czy krówki reklamowe, to obdarowani niemal nigdy nie odmawiają ich przyjęcia. Przeciętny Polak zjada rocznie około 40 kilogramów cukru. Z roku na rok coraz mniej zjadamy go z torebek, a coraz więcej w przetworzonych produktach, w tym w słodyczach. To, że lubimy słodycze, wpływa również na stały rozwój słodkiego marketingu.

Nie bez znaczenia jest także cena takiej reklamy. Słodkie prezenty należą do najtańszych gadżetów reklamowych. Cukierki i czekoladki reklamowe kosztują niewiele i do tego są niezastąpione w kształtowaniu dobrych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Tanie słodycze przynieść mogą nieporównywalne zyski, dzięki poszerzeniu świadomości marki i zwiększeniu zainteresowania klientów. Słodka reklama ciągle się rozwija. Na rynku pojawiają się coraz ciekawsze słodycze, które są wykorzystywane w firmowych realizacjach.”

Felietony: