You are here:  / Najszybsze diety / Dieta Montignac a zdrowe żywienie na co dzień

Dieta Montignac a zdrowe żywienie na co dzień

Dieta Montignac a zdrowe żywienie na co dzień
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Dieta Montignac jest jedną z najlepszych i najczęściej stosowanych diet odchudzających. Jej twórca, Michael Montignac twierdził, że tyjemy nie dlatego, że jemy za dużo, ale dlatego, że jemy źle, czyli w przełożeniu – źle komponujemy swój jadłospis. Według Montignaca nie ma potrzeby liczenia kalorii czy przestrzegania wielkości porcji, a ważne jest tylko zwracanie uwagi na zawartość węglowodanów w produktach. To właśnie ów Montignac jest twórcą Indeksu Glikemicznego (IG), którego założeniem jest sprawdzanie poziomu glukozy we krwi i ewentualne jego podwyższanie poprzez określone produkty. Dieta Montignac dzieli węglowodany na dobre, czyli te o niskim IG oraz złe, czyli te o wysokim IG.

Wśród dobrych węglowodanów znajdują się na przykład takie produkty, jak chociażby zboża nieczyszczone, ryż pełnoziarnisty, warzywa strączkowe, większość warzyw i owoców. Wśród złych węglowodanów znajdują się na przykład cukier, mąka, biały ryż, ziemniaki, kukurydza. Z założeń diety Montignac wynika, że spożywanie dobrych węglowodanów powoduje chudnięcie, gdyż automatycznie hamowane jest też tycie i to właśnie na tych produktach każe się on skupić w swoim jadłospisie.

Według diety Montignac codziennie powinny być trzy posiłki i ewentualnie podwieczorek. Śniadanie ma być sute, obiad normalny, a kolacja lekka. Śniadanie ma zawierać w sobie dobre węglowodany z małą ilością produktów białkowych bądź w ogóle bez nich. Obiad z kolei ma być bogaty w potrawy z dużą ilością białka i tłuszczu. Natomiast kolacja ma być węglowodanowo-białkowa lub białkowo-tłuszczowa, a więc na przykład chleb i jogurt lub jajecznica na szynce.

Dieta Montignac powoduje powolne chudnięcie, tak około jednego kilograma na tydzień, ale jednocześnie zapewnia trwały efekt. Niestety trudnością przy planowaniu jadłospisu do tej diety jest na przykład rozgraniczenie poziomu IG w przypadku tych samych produktów, ale przygotowanych odmiennie, jak chociażby marchew surowa a gotowana. Wtedy też trzeba korzystać ze szczegółowych tabel, gdzie wyliczone są indeksy glikemiczne dla praktycznie wszystkich produktów.

Dieta Montignac polecana jest dla wszystkich, a szczególnie dla tych, którzy pragną się odzwyczaić od słodyczy lub mają skłonności do cukrzycy.

Felietony: