Dieta wysokobiałkowa

219
Rate this post

Dieta wysokobiałkowa to dość sympatyczny sposób odżywiania. Zazwyczaj nie wymaga od kuracjusza porzucenia zbyt wielu starych nawyków żywieniowych, pozwala na zrzucenie zbędnych kilogramów przy zachowaniu masy mięśniowej (której pomagają też ćwiczenia fizyczne).

Dieta nie tylko dla kulturystów, ale też dla osób chcących schudnąć i nie pozostać wątłymi patyczkami. Co ciekawe, wysokobiałkową dietę stosuje się w marskości wątroby, zespole nerczycowym, gruźlicy i wychudzeniu oraz przy takich chorobach jak zespół upośledzonego trawienia, cukrzyca, przewlekła niewydolność krążenia czy tez nadczynność tarczycy. Ponadto jest to dieta często polecana w stanach pooperacyjnych.

Podstawowe produkty żywnościowe

O tak, to chyba najfajniejszy fragment tego tekstu. Każdy smakosz będzie zachwycony w tym momencie sądząc, że znalazł dietę swoich marzeń. Dlaczego? Ponieważ dieta wysokobiałkowa to nic innego jak spożywanie mięsa drobiowego, chudego mięsa wołowego, jaj, fasoli, mleka, serów, orzechów i ryb… nawet tłustego łososia. Ważne jest to, by spożywać 1,5 grama białka na 1 kg masy swojego ciało każdego dnia.

Zatem ważąc 50 kilogramów spożywamy 75 gramów białka każdego dnia. Natomiast dla osób marzących o zwiększeniu muskulatury warto podkreślić znaczenie węglowodanów, które powinno się przyjmować w ilości trzy razy większej od spożywanego białka. W razie gdyby węglowodanów było za mało, organizm zużyje białko jako źródło energii.

Kiedy należy jeść

Przede wszystkim nie zapominajmy o śniadaniu – musimy mieć w końcu siłę, aby pracować i uczyć się, po prostu – aby poprawnie myśleć. Podczas stosowania tej diety jesteśmy również zachęcani do spożywania posiłku wieczorem – wszyscy chyba doświadczyliśmy tego niemiłego uczucia chodzenia spać z pustym żołądkiem. Wiadomo, nie ma czego takiej osobie zazdrościć. Ponadto ważne jest spożywanie posiłku tuż po ćwiczeniach fizycznych, co pozwoli nam na zachowanie nie tylko mięśni, ale też pełnych pożądania spojrzeń pań.

Przeciwwskazania

Jeśli jesteś osobą mającą problemy trawienne, staraj się zjadać ostatni posiłek dnia na trzy godziny przed snem. Jeśli natomiast masz problemy z nerkami, to z przykrością zostajesz poinformowany, że nie powinieneś stosować tej diety. Wiadomo, jeśli ma się problemy z nerkami, to wysoka ilość białka na pewno nie przysłuży się zdrowiu Twoich nerek.

Niektóre panie ponoć obawiają się rozrostu tkanki mięśniowej kiedy zaczną stosować ową dietę, jednak zdają się zapominać o tym, że kobiecie nie jest łatwo stać się kulturystką i wymaga to ćwiczeń fizycznych oraz stosowania dodatkowych preparatów proteinowych. Warto zaznaczyć (drogie panie, koniecznie to przeczytajcie!), że brak białka w diecie lub jego nieduża ilość negatywnie odbija się na wyglądzie, zwłaszcza na mięśniach twarzy, które słabną i wiotczeją. Po co wydawać 300 złotych na krem przeciwzmarszczkowy, jeśli można jeść po prostu więcej białka?

Warianty

Popularną odmianą diety wysokobiałkowej jest dieta Dukana. Ciekawym pomysłem jest też stosowanie diety 50/50, czyli takiej, w której spożywamy 50 procent mięsa i 50 procent warzyw.

Standardowy napój…

… czyli niegazowana woda spotykana chyba w każdej diecie. W przypadku stosowania diety wysokobiałkowej należy pamiętać o spożywaniu ośmiu, czy nawet dziesięciu szklanek tego napoju dziennie. Może to być trudne dla osób spożywających zwyczajowo pół litra dziennie (wody, a nie czegoś innego), niemniej warto spróbować. Nawet jeśli na początku będzie nas męczyło wzmożone zapotrzebowanie na odwiedzanie toalety.

Poprzedni artykułDiety oczyszczające
Następny artykułDieta niskobiałkowa
Dietetyk z kilkuletnim doświadczeniem. Chętnie udzielę rad i pomocy na temat diety, odchudzania oraz zdrowego trybu życia i zdrowego odżywiania. W razie jakiś pytań lub wątpliwości zapraszam do kontaktu ewa2020adamczyk@gmail.com